ایندیپندنت از حمله سایبری انگلیس علیه ایران و روسیه خبر داد

© Sputnik / Кирилл Каллиников /  مراجعه به بانک تصاویر پرجم روسیه و بریتانیای کبیر
پرجم روسیه و بریتانیای کبیر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.04.2023
اشتراک
نشریه ایندیپندنت اطلاع داد که با توجه به گزارش ستاد ارتباطات دولت انگلیس، جاسوسان این کشور حملات سایبری علیه ایران و روسیه ترتیب داده اند.
به گزارش اسپوتنیک، ستاد ارتباطات دولت انگلیس روز سه‌شنبه گزارشی را درباره عملیات نیروی سایبری ملی این کشور (NCF) منتشر کرد.
در این گزارش اعلام شد که جاسوسان این کشور برای محافظت در برابر تهدیدات علیه انگلیس از جمله جاسوسی، تروریسم و جرایم جدی، به طور روزانه عملیات سایبری انجام می دهد.
"جرمی فلمینگ" مدیر این نهاد گفت: "در دنیایی که به طور فزاینده‌ای بی‌ثباتی موج می‌زند، برای اینکه یک قدرت سایبری مسئول باشید، باید بتوانید در فضای سایبری با دشمنان رقابت کنید". وی مدعی شد که نیروی سایبری ملی از ظرفیت مورد نیاز برای محافظت از یک جامعه آزاد، باز و صلح‌آمیز برخوردار است.
نیروی سایبری ملی انگلیس در سال ۲۰۲۰ تأسیس شد و شامل کارکنانی از ستاد ارتباطات دولت ، ام‌آی ۶ و وزارت دفاع انگلیس است که در عملیات خود از ترکیب فناوری مخفی، هک و رهگیری استفاده می کنند.
در گزارش ستاد ارتباطات دولت انگلیس اشاره‌ای به کشورهای مورد ادعای ایندیپندنت نشده اما ادعا شده است که نیروی سایبری ملی انگلیس با "افشای فعالیت‌ها" و مقابله با اطلاعات نادرست علیه کشورهای متخاصم کار می‌کند و گاهی اوقات "دشمنان متوجه نمی‌شوند که اثراتی که تجربه می‌کنند نتیجه یک عملیات سایبری است".
در این گزارش همچنین آمده است: "رویکرد نیروی سایبری ملی دکترین اثر شناختی است که از تکنیک‌هایی استفاده می‌کند که پتانسیل ایجاد بی‌اعتمادی، کاهش روحیه و تضعیف توانایی‌های دشمنان ما را برای برنامه‌ریزی و اجرای مؤثر فعالیت‌هایشان دارند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала