مظنون اصلی ترور خبرنگار نظامی روس در حال اهدای مجسمه حاوی بمب + ویدئو

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر На месте взрыва в кафе на Университетской набережной в Санкт-Петербурге
На месте взрыва в кафе на Университетской набережной в Санкт-Петербурге - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.04.2023
اشتراک
ویدیویی کامل از مظنون اصلی ترور خبرنگار نظامی "ولادن تاتارسکی" در کافه ای در شهر سنت پترزبورگ در هنگام اهدای مجسمه ای به وی که حاوی بمب دست ساز بوده است، منتشر شد.
به گزارش اسپوتنیک، بروز گذشته، در یک کافه در شهر سنت پترزبورگ انفجاری رخ داد که در پی آن خبرنگار نظامی ولادلن تاتارسکی جان خود را از دست داد. در پی این انفجار همچنین 32 نفر دیگر زخمی شدند. روز دوشنبه، "داریا ترپووا" 26 ساله اهل سنت پترزبورگ، که کمیته تحقیقات روسیه او را در این انفجار دخیل می داند، بازداشت شد. کمیته ملی ضد تروریسم روسیه اعلام کرد که ترور تاتارسکی توسط سرویس های ویژه اوکراین با مشارکت عواملی از میان اعضای بنیاد حامیان "الکسی ناوالنی" برنامه ریزی شده بود.
پیشتر روابط عمومی کمیته تحقیقات روسیه در بیانیه ای اعلام کرد:" این کمیته شواهدی در دست دارد مبنی بر آنکه برنامه ریزی و سازماندهی ترور ارتکابی از خاک اوکراین انجام شده است. در عین حال، داریا ترپووا، که دیدگاه های مخالف نظام دارد، از حامیان بنیاد مبارزه با فساد است".
همچنین "ماریا زاخارووا"، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت:" دخالت رژیم کی یف در این اقدام خونین تأیید دیگری بر استفاده از روش های تروریستی توسط اوکراین می باشد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала