زاخارروا: دست داشتن کی یف در قتل خبرنگار روسی تاییدی بر استفاده از ترور است

© Sputnik / Kirill Kallinikovزاخارووا رفتار دولت اوباما را مفتضحانه نامید
زاخارووا رفتار دولت اوباما را مفتضحانه نامید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.04.2023
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت، دست داشتن کی یف در قتل خبرنگار نظامی "ولادلن تاتارسکی" در سنت پترزبورگ تایید دیگری بر استفاده این رژیم از روش های تروریستی می باشد.
به گزارش اسپوتنیک، "ماریا زاخارووا"، سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز دوشنبه و پس از بیانیه کمیته تحقیقات روسیه مبنی بر برنامه ریزی طرح ترور ولادلن تاتارسکی از خاک اوکراین گفت:" دخالت رژیم کی یف در این اقدام خونین تأیید دیگری بر استفاده از روش های تروریستی توسط اوکراین می باشد".
زاخارووا ادامه داد:" ما معتقدیم که دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی که تروریسم را محکوم کرده و از امنیت فعالیت روزنامه‌نگاران و وبلاگ‌نویسان دفاع می‌کنند، موظفند این اقدام تروریستی آشکار را مورد توجه خود قرار دهند".
پیشتر روابط عمومی کمیته تحقیقات روسیه در بیانیه ای اعلام کرد:" این کمیته شواهدی در دست دارد مبنی بر آنکه برنامه ریزی و سازماندهی ترور ارتکابی از خاک اوکراین انجام شده است. در عین حال، داریا ترپووا، که دیدگاه های مخالف نظام دارد، از حامیان بنیاد مبارزه با فساد است".
روز گذشته، در یک کافه در شهر سنت پترزبورگ انفجاری رخ داد که در پی آن خبرنگار نظامی ولادلن تاتارسکی جان خود را از دست داد. در پی این انفجار همچنین 32 نفر دیگر زخمی شدند. روز دوشنبه، "داریا ترپووا" 26 ساله اهل سنت پترزبورگ، که کمیته تحقیقات روسیه او را در این انفجار دخیل می داند، بازداشت شد. کمیته ملی ضد تروریسم روسیه اعلام کرد که ترور تاتارسکی توسط سرویس های ویژه اوکراین با مشارکت عواملی از میان اعضای بنیاد حامیان "الکسی ناوالنی" برنامه ریزی شده بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала