بودجه اتحادیه اروپا بیشترین آسیب را از کاهش تولید نفت کشورهای اوپک پلاس خواهد دید

© Sputnik / Maksim Bogodvid /  مراجعه به بانک تصاویر بودجه اتحادیه اروپا بیشترین آسیب را از کاهش تولید نفت کشورهای اوپک پلاس خواهد دید
بودجه اتحادیه اروپا بیشترین آسیب را از کاهش تولید نفت کشورهای اوپک پلاس خواهد دید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.04.2023
اشتراک
ماکسیم کانیشیف: بودجه کشورهای اتحادیه اروپا بیش از همه از کاهش بیشتر استخراج نفت برخی کشورهای اوپک پلاس خواهد دید و در عین حال هند و چین مزیت رقابتی بدست می آورند.
به گزارش اسپوتنیک، اخیرا برخی کشورهای اوپک پلاس از جمله عربستان سعودی در خصوص کاهش داوطلبانه استخراج نفت از ماه مه تا پایان ۲۰۲۳ به میزان ۱.۱۶ میلیون بشکه در شبانه روز اطلاع داده و آن را گامی پیشگیرانه برای حفظ ثبات بازار نامید. روسیه نیز به نوبه خود کاهش داوطلبانه استخراج نفت خود را تا ۵۰۰ هزار بشکه در شبانه روز تا پایان سال تمدید کرد.
ماکسیم کانیشیف رئیس مرکز علمی "آنسلم" ضمن توضیح این مطلب که روسیه احتمالاً قبلاً قیمت و حجم عرضه به کشورهای منطقه آسیا و اقیانوسیه را تعیین کرده است، گفت: کشورهای مصرف کننده بیشتر پرداخت خواهند کرد، این حفره های اضافی در بودجه اتحادیه اروپا ایجاد می کند، بودجه ای که پس از فروپاشی سیستم بانکی سوئیس چندان قوی نیست. هند، چین و سایر خریداران نفت روسیه در حال کسب مزیت رقابتی دیگری هستند. در این شرایط، سفر سچین ( رئیس روسنفت) به هند و امضای قراردادهای بلندمدت در هفته گذشته بسیار جالب به نظر می رسد.
به گفته این کارشناس، تصمیم کاهش داوطلبانه یک "انقلاب کوچک در صنعت نفت" است و حجم کاهش ها بسیار قابل توجه است. کانیشیف توجه خود را به این واقعیت جلب کرد که اولاً، کاهش در نتیجه نشست اوپک + اتفاق نیفتاد، بلکه "داوطلبانه" اما در همان زمان اتفاق افتاد. شاید این پادزهر قانون ایالات متحده به نام NOPEC باشد که تحریم هایی را برای تثبیت قیمت توسط فروشندگان در نظر می گیرد.
ثانیاً چنین تصمیمی برای کل جهان غیرمنتظره بود، به ویژه برای ایالات متحده غافلگیرکننده بود. در نهایت، محدودیت‌ها تا پایان سال تعیین شد که دقیقاً عدم افزایش تولید را تضمین می‌کند، اما کاهش حتی بیشتر آن را منتفی نمی‌کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала