آمریکا، ناو هواپیمابر خود را به سواحل سوریه نزدیک‌تر کرده است

© AFP 2023 / HO/US Navy/PH3 David E. Carterناو هواپیمابر آمریکا علیه روسیه و ایران
ناو هواپیمابر آمریکا علیه روسیه و ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.04.2023
اشتراک
در بحبوحه حملات شبه نظامیان به پایگاه های آمریکایی در سوریه، ایالات متحده ناو هواپیمابر "یو اس اس جورج اچ دبلیو بوش" را به سواحل این کشور نزدیک کرد.
به گزارش اسپوتنیک، "سابرینا سینگ"، معاون سخنگوی پنتاگون، روز دوشنبه در یک نشست خبری گفت:" ما شاهد افزایش حملات گروه‌های وابسته به سپاه پاسداران ایران علیه نیروهای خود در سوریه بوده‌ایم و برای احتیاط ناو هواپیمابر خود را کمی نزدیک‌تر کرده‌ایم. البته هنوز در اختیار فرماندهی اروپایی ما قرار دارد. این اقدام به این دلیل انجام شد که شاهد افزایش تعداد حملات به پرسنل نظامی خود در منطقه بودیم".
در همان زمان، سخنگوی پنتاگون اشاره کرد که ارتش تصمیم گرفته است برنامه زمانی ناو هواپیمابر خود را که در حال بازگشت به ایالات متحده است تغییر دهد تا "در موقعیتی نزدیک تر به سوریه قرار گیرد." به گفته وی، ایالات متحده قصد ندارد حضور خود در سوریه را تعدیل کند.
در 31 مارس، رویترز گزارش داد که ایالات متحده تصمیم گرفته است تا استقرار یو اس اس جورج دبلیو بوش و گروه حمله ناو هواپیمابر را با توجه به حملات به پایگاه های این کشور در سوریه تمدید کند. جوزف بوچینو، سخنگوی فرماندهی مرکزی ایالات متحده گفت که تمدید حضور این ناو هواپیمابر به افزایش توانایی ارتش برای "واکنش به موقعیت‌های مختلف پیش‌بینی نشده در خاورمیانه کمک می‌کند."
حمله موشکی پایگاه نظامی آمریکا در شمال سوریه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.03.2023
تایید کشته و مجروح شدن ۱۳ آمریکایی در حملات به پایگاه های این کشور در سوریه
به گفته پنتاگون، در 23 مارس، یک پهپاد ایرانی به پایگاه ائتلاف تحت رهبری آمریکا در شمال شرق سوریه حمله کرد که منجر به کشته شدن یک پیمانکار آمریکایی و زخمی شدن پنج سرباز شد. در پاسخ، نیروی هوایی آمریکا مجموعه‌ای از حملات هوایی را به اهدافی در سوریه انجام داد که به گفته واشنگتن ممکن است با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران مرتبط باشد. در صبح روز 24 مارس، به یک پایگاه دیگر ایالات متحده در سوریه نیز حملاتی انجام شد. همانطور که شبکه تلویزیونی الحدث از دبی در 25 مارس گزارش داد، تعداد تلفات در صفوف تشکل های شیعه در نتیجه حملات آمریکا به 19 نفر رسید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала