واکنش مسکو به کشته شدن خبرنگار نظامی روسی در سنت پترزبورگ

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر На месте взрыва в кафе на Университетской набережной в Санкт-Петербурге
На месте взрыва в кафе на Университетской набережной в Санкт-Петербурге - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.04.2023
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در رابطه با کشته شدن "ولادلن تاتارسکی"، خبرنگار نظامی روسی در یک کافه در سنت پترزبورگ گفت، خبرنگاران روسی از سوی کی یف مورد تهدید مرگ قرار می‌گیرند در حالی که این اتفاقات در سکوت ساختارهای بین‌المللی مربوطه نادیده گرفته می شوند.
به گزارش اسپوتنیک، "ماریا زاخارووا" سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز یکشنبه در اظهاراتی که در وبسایت وزارت امور خارجه روسیه منتشر شد، گفت:" روزنامه‌نگاران روسی دائماً با تهدیدهای فزاینده و انتقام‌جویانه رژیم کی یف و الهام‌دهنده‌های آن مواجه هستند. آنها مورد آزار و اذیت قرار می گیرند، به معنای واقعی کلمه با علامت گذاری های ویژه در پلتفرم های دیجیتال انحصارات اینترنتی آمریکا مورد انگ قرار می گیرند. همه این‌ موارد با بی‌توجهی ضمنی ساختارهای بین‌المللی مربوطه اتفاق می‌افتد که اگر نگوییم همدستی، دیگر نمی‌توان آن را به عنوان مصالحه تعبیر کرد".
روز یکشنبه در شهر سنت پترزبورگ، در یک کافه انفجاری رخ داد که موجب کشته شدن یک نفر شد. بعدتر مشخص شد که فرد کشته شده، خبرنگار و بلاگر نظامی ولادلن تاتارسکی (ماکسیم فومین) است. به گفته فرماندار این شهر 30 نفر نیز مجروح شده اند که مسئولان در حال انجام تمام کمک های لازم هستند. همانطور که وزارت بهداشت روسیه تصریح کرد، 24 نفر از جمله یک نوجوان به بیمارستان منتقل شدند که حال شش نفر وخیم ارزیابی می شود. براساس گزارش منابع احتمالاً وسیله انفجاری در قالب یک مجسمه هدیه ای توسط یکی از بازدیدکنندگان وارد کافه شده است.
وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که کشورهای غربی تحقیقاتی در مورد هیچ موردی از موارد مرگ خشونت‌آمیز روزنامه‌نگاران روسی با مشارکت کی یف انجام نداده‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه افزود: "در هیچ موردی از مرگ خشونت‌آمیز یک روزنامه‌نگار روسی که توسط رژیم کی یف و اراذل آن به عنوان "موفقیت" ارزیابی شد، نه کشورهای غربی، نه سازمان‌های بین‌المللی و نه جوامع حرفه‌ای خارجی نه تنها تحقیقی انجام ندادند، بلکه حتی همدردی اولیه انسانی را نیز از خود نشان ندادند".

در ادامه اطلاعیه وزارت خارجه روسیه آمده است: "واکنش ها در کی یف نیز قابل توجه است، جایی که دریافت کنندگان کمک های بلاعوض غربی از آنچه رخ داده است، خوشحالی پنهانی نشان می دهند".
وزارت خارجه روسیه تاکید کرد، فعالیت های حرفه ای ولادلن تاتارسکی و خدمات او به میهن باعث نفرت در رژیم کی یف شده بود.
زاحارووا در پایان تاکید کرد: "او برای آنها خطرناک بود، اما با جسارت تا انتها پیش رفت و وظیفه خود را انجام داد. صمیمانه تسلیت خود را به خانواده و دوستان وی ابراز می کنیم".
Спасатели на месте взрыва на Университетской набережной в Санкт-Петербурге - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.04.2023
انفجار بمب دست ساز در یک کافه در سنت پترزبورگ + ویدئو
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала