ساخت خط لوله صادرات گاز ایران به عمان

خط لوله
خط لوله - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.04.2023
اشتراک
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران: احداث خط لوله میناب تا کوه مبارک با هدف صادرات گاز ایران به عمان در سال ۱۴۰۲ آغاز شده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، رضا نوشادی مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران بیان داشت که برای سال ۱۴۰۱ احداث یک هزار کیلومتر خط لوله در استان‌های مختلف کشور را هدف‌گذاری کرده بودیم.
وی خاطر نشان کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده عدد تحقق یافته در احداث خط لوله، یک هزار و ۶۷ کیلومتر است که تعدادی از آنها به بهره‌برداری رسیده و تعدادی نیز در انتظار حضور رئیس‌جمهوری برای افتتاح رسمی است.
نوشادی افزود: نیمی از افتتاح‌های مربوط به طرح‌های این شرکت در استان سیستان و بلوچستان اجرا شده است. همچنین در سال ۱۴۰۱ توانستیم ساخت ۲ ایستگاه تقویت فشار شهید افشاری در اصفهان و ایستگاه نورآباد را تکمیل کنیم.
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران گفت: رسالت اصلی در شبکه انتقال گاز در سال ۱۴۰۲ تکمیل رینگ شرقی انتقال گاز کشور است که در این خصوص احداث خط لوله از دوراهی دشتک به نهبندان را تعریف کرده‌ایم که عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه بحث صادرات گاز به عمان با احداث خط لوله‌ای از میناب تا کوه مبارک در نزدیکی جاسک دنبال خواهد شد، افزود: در قرارداد صادرات گاز با عمان آمده خط لوله صادراتی تا کوه مبارک احداث شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала