روسیه و عربستان بصورت داوطلبانه تولید نفت خود را کاهش می دهند

شوک بزرگ در بازار جهانی نفت
شوک بزرگ در بازار جهانی نفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.04.2023
اشتراک
فدراسیون روسیه و عربستان سعودی بشکل داوطلبانه تولید نفت خود را تا پایان سال ۲۰۲۳ کاهش می دهند.
به گزارش اسپوتنیک، الکساندر نوواک معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد که کشورش قصد دارد بصورت داوطلبانه تولید نفت خام خود را تا پایان سال ۲۰۲۳ کاهش دهد.
معاون نخست وزیر روسیه اظهار کرد: "بعنوان اقدامات مسئولانه و پیشگیرانه، روسیه کاهش داوطلبانه استخراج نفت خام خود به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز از متوسط میزان استخراج در ماه فوریه که در تطابق با (آمار) منابع مستقل مشخص شده است، را تا پایان سال ۲۰۲۳ تمدید می نماید".
استخراج نفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.03.2023
روسیه به تامین نفت جهان ادامه می دهد
همچنین آژانس دولتی رسمی پادشاهی عربستان سعودی SPA اعلام کرد: "نماینده وزارت انرژی اعلام کرد که پادشاهی عربستان سعودی کاهش داوطلبانه به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز را از ماه می تا پایان سال ۲۰۲۳ و در هماهنگی با سایر کشورهای عضو اپک و کشورهایی که عضو اپک نیستند و در بیانیه همکاری (اپک پلاس) مشارکت دارند، صورت می دهد".
در وزارت انرژی عربستان سعودی تاکید شد که این اقدامی هشدار دهنده در راستای حمایت از ثبات بازار نفت می باشد.
این کاهش تولید اعلام شده توسط ریاض، داوطلبانه و علاوه بر سقف مجازی است که اپک در اکتبر ۲۰۲۲ اعلام نموده است.
همچنین دبیر رسانه ای وزارت انرژی قزاقستان نیز اعلام کرد: "قزاقستان کاهش داوطلبانه استخراج نفت خام خود را به میزان ۷۸ هزار بشکه در روز و از ابتدای ماه می تا پایان سال ۲۰۲۳ به همراه دیگر کشورها صورت خواهد داد".
کشورهای عضو اپک+ در ماه می ۲۰۲۰ تولید نفت خام را به میزان ۹.۷ میلیون بشکه در روز و به دلیل کاهش تقاضا در بازار طلای سیاه که بدلیل همه گیری ویروس کرونا ایجاد شده بود، تصویب نمودند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала