رشد تولید ضامن امنیت غذایی و شغلی ایران است

© Sputnik / Artem Kreminskyتأمین اغذیه بخش اعظم جهان اسلام با گندم روسی از ایران
تأمین اغذیه بخش اعظم جهان اسلام با گندم روسی از ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.04.2023
اشتراک
ذبیح الله اعظمی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ایران خبر داد که کمیسیون کشاورزی ایران در اولین جلسه خود در فروردین ماه برنامه ریزی برای تحقق شعار سال در بخش کشاورزی را آغاز خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک و به نقل از ایسنا، ذبیح الله اعظمی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ایران گفت: خلق پول و افزایش پایه پولی دو مولفه کلیدی در افزایش تورم به شمار می رود و قطعا کمیسیون کشاورزی ایران در اولین جلسه خود در فروردین ماه برنامه ریزی برای تحقق شعار سال در بخش کشاورزی را آغاز خواهد کرد.
ذبیح الله اعظمی با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی دقیق و اقدام عملی برای تحقق شعار "مهار تورم؛ رشد تولید" در سال ۱۴۰۲، بیان کرد: اگر ما شعارهای سال از دهه ۹۰ تا به امسال را بررسی کنیم متوجه خواهیم شد که رهبر ایران کلمه تولید را در اکثر این شعارها لحاظ کرده اند؛ این امر حاکی از اهمیت حوزه تولید برای کشور است که ضامن امنیت غذایی و امنیت شغلی و پیشرفت کشور است.
وی در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر در برنامه ششم توسعه به بحث مهار تورم و رشد تولید اشاره شده و با توجه به نامگذاری سال جاری با این مضمون نیز لازم است که ما در برنامه هفتم توسعه که در دست تهیه است این دو موضوع را با جدیت دنبال کنیم.
اعظمی تاکید کرد: مجلس هم در زمینه اشتغال زایی و هم در زمینه حمایت از شرکت های دانش بنیان تلاش کرد تا حمایت لازم صورت گیرد. اکنون لازم است که عملکرد وزارتخانه ها برای تحقق شعار سال گذشته مورد ارزیابی قرار گیرد چراکه ما هیچ وقت عددی نداشتیم که چند درصد شعارهای سالیانه تحقق پیدا کرده است.
این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ایران در پایان گفت: بحث مهار تورم در شعار سال جاری بسیار حائز اهمیت بوده و بر معیشت مردم تاثیر گذار است فلذا همه دولتمردان باید مکلف شوند گام های عملیاتی برای تحقق این شعار بردارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала