یادداشت اعتراضی ایران به جمهوری آذربایجان

© AFP 2023 / Atta KenareОфициальный представитель МИД Ирана Насер Канани
Официальный представитель МИД Ирана Насер Канани - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.04.2023
اشتراک
سفارت جمهوری اسلامی ایران درباکو در اعتراض به اقدامات توهین آمیز رسانه های جمهوری آذربایجان یادداشتی شدیداللحن به وزارت خارجه این کشور ارسال کرد.
روابط عمومی وزارت امور خارجه در این یادداشت اعتراضی آورده است: در پی تداوم اقدامات خارج از نزاکت و توهین‌آمیز توسط برخی رسانه‌های جمهوری آذربایجان، سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو با ارسال یادداشت اعتراض شدیداللحنی به وزارت امور خارجه این کشور، ضمن درخواست توقف این روند و جبران آن، نسبت به عواقب منفی و خسارت بار تداوم این بداخلاقی رسانه‌ای بر مناسبات آتی دو کشور هشدار داد.
لازم به ذکر است در اواخر روابط میان دو کشور ایران و آذربایجان متشنج شده است در این باره امروز ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با انتشار توییتی نوشت: ‏به برادران و خواهران مسلمان در آذربایجان توصیه می‌کنیم نسبت به نیات واقعی دشمن صهیونیستی هوشیار باشند.
گفتنی است سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان مدعی شده بود که ایران در ترور نماینده پارلمان این کشور دخالت داشته است.
به گزارش اسپوتنیک، ناصر کنعانی شبانگاه ۱۱ فروردین درباره توافق رژیم صهیونیستی و جمهوری آذربایجان و طرح ادعایی بی اساس از سوی سخنگوی وزارت خارجه آذربایجان، در توئیتر نوشت: از دولت آذربایجان خواستیم در مورد سخنان وزیر خارجه رژیم صهیونیستی مبنی بر توافق با آذربایجان برای "تشکیل جبهه متحد علیه ایران" توضیح دهد. سخنگوی وزارت خارجه آذربایجان طفره رفت و سراغ اتهام زنی‌های جدید علیه ایران رفت. ‏آیا تداوم سکوت، مهر تأیید ضمنی بر اظهارات شریک استراتژیک باکو نیست؟
ناصر کنعانی ادامه دادخاط نشان کرده بود که : رژیم جنایتکار صهیونیستی از نزدیک شدن به کشورهای مسلمان، هدفی جز ایجاد اختلاف و چنددستگی در امت اسلامی برای تحقق مطامع توسعه‌طلبانه خود ندارد.
وی افزود: به برادران و خواهران مسلمان در آذربایجان توصیه می‌کنیم نسبت به نیات واقعی دشمن صهیونیستی هوشیار باشند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала