گزارش و تحلیل

یکتا: معامله ی غلات سودمند ترین پیمان کشاورزی است

© Sputnik / Igor Zaremboروس سلخوزنادزور: شرایطی برای صادرات غلات روسیه به ایران ایجاد شده است
روس سلخوزنادزور: شرایطی برای صادرات غلات روسیه به ایران ایجاد شده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.03.2023
اشتراک
معامله غلات می تواند یکی از بهترین پیمان های اقتصادی در رابطه با کشاورزی باشد، ما به شدت به مناطق مورد نظر نزدیک هستیم و می توانیم از حمل و نقل دریایی نیز استفاده کنیم.
جمهوری اسلامی ایران سالهاست که به کشت فراسرزمینی می‌اندیشد، کشتی که به واسطه آن بتواند از آب و خاک کشوری دیگر جهت پرورش محصولات خود استفاده کند، پس از خشکسالی های مکرر این ایده در ایران بسیار پررنگ شد و اخیراً در دیدار رئیس جمهوری باشقیرستان از جمهوری اسلامی ایران بحث اجاره صد هزار هکتار زمین از خاک این منطقه به علاقمندان ایرانی جهت پرورش نباتات و یا دام به میان آمد.
گندم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.02.2023
گزارش و تحلیل
کشورهای همسایه مقصد 93 درصد محصولات کشاورزی و غذایی ایران
موضوعی که شاید پس از سال ها دست و پنجه نرم کردن کشاورزان ایرانی با خشکسالی و کمبود آب پیشنهادی جذاب به نظر بیاید.

آقای دکتر روشنعلی یکتا قرابائی، عضو کمیسیون کشاورزی اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه در این زمینه به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت:

قطعاً تمایل برای کشت فراسرزمینی میان فعالان کشاورزی در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد.
کشت فراسرزمینی یکی از خواسته های اصلی کشاورزی ما است، چرا که منابع آبی ما برای کشاورزی در داخل کشور بسیار محدود شده و می توانیم از ظرفیت جمهوری باشقیرستان در این زمینه استفاده کنیم.
من در تیرماه سال گذشته از نزدیک ظرفیت ‌های جمهوری باشقیرستان را بررسی کردم و به دلیل نزدیکی این منطقه به دریای خزر به سادگی می توانیم از فواید آن استفاده کنیم، ضمن اینکه جمهوری باشقیرستان میتواند هاب منطقه‌ ای میان فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی ایران باشد.
وی افزود:
دانه های روغنی به ویژه آفتابگردان، کلزا و غلات شرایط بسیار خوبی برای کشت در جمهوری باشقیرستان دارد، زمین و خاک این منطقه برای این محصولات بسیار مستعد و منابع آن کافی است.
آقای دکتر روشنعلی یکتا قرابائی ضمن تاکید بر این نکته که کشت فراسرزمینی یکی از بهترین راهکار ها برای شرکت ایران در معامله غلات است بیان کرد:
معامله غلات ظرفیت بسیار بزرگی است ضمن اینکه ما می توانیم از ظرفیت خدمات فنی و مهندسی استفاده کنیم، ما بالغ بر ۲۵۰ هزار فارغ التحصیل مهندسی کشاورزی در جمهوری اسلامی ایران داریم که می توانیم به مناطق دیگر انتقال دهیم و از آنها استفاده کنیم.
این ظرفیت بسیار بزرگ است که می تواند به شدت برای ما رونق ایجاد کند، هم جوانان ما صاحب کسب و کار می شوند و هم کشاورزی ما در سرزمینی دیگر رونق می گیرد علاوه بر آن می توانیم وارد معامله غلات شویم که بسیار برای ما سودآوری خواهد داشت.
Колосья пшеницы - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.12.2022
خودکفایی در کشاورزی در ایران با ایجاد امکانات ضروری
وی تاکید کرد:
معامله غلات می تواند یکی از بهترین پیمان های اقتصادی در رابطه با کشاورزی باشد، ما به شدت به مناطق مورد نظر نزدیک هستیم و می توانیم از حمل و نقل دریایی نیز استفاده کنیم.
هزینه تمام شده برای ما بسیار مناسب خواهد شد ضمن اینکه ما میتوانیم از این فرصت استفاده کنیم تا تجارت با کشورهای همسایه برای صادرات به کشورهای ثالث را کلید بزنیم.
چیزی که امروز روسیه به شدت به آن نیاز دارد جوانان مستعد و تحصیلکرده ما است که در اوج فعالیت خود هستند و زمینه های فراوانی در روسیه در بخش کشاورزی برای ما وجود دارد ما می توانیم جوانانمان را به آن سمت هدایت کنیم به شرط آنکه پشتوانه‌ ی خوبی برای حفاظت حقوقی جوانانمان داشته باشیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала