پنتاگون نتایج حملات اخیر در خاور میانه را اعلام کرد

پاتریک رایدر
پاتریک رایدر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.03.2023
اشتراک
سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که کشورش در نتیجه حمله اخیر به سوریه ۸ فرد مرتبط با ایران را کشته است.
پاتریک رایدر سخنگوی پنتاگون روز پنجشنبه در جریان کنفرانس مطبوعاتی منظم خود اعلام کرد که نیروهای مسلح ایالات متحده هشت نفر را در نتیجه حملات تلافی جویانه چندی پیش در سوریهُ نابود کرده اند، اما این افراد ایرانی نبوده بلکه با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مرتبط بوده اند.
سربازان  آمریکا در سوریه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.03.2023
شماری از نیروهای آمریکایی در حملات موشکی جدید در سوریه زخمی شده اند
وی اعلام کرد: "بر مبنای ارزیابی های ما، هشت نظامی در نتیجه حملات ما به دو مرکز نیروهای "قدس" سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشته شدند".
پیش از این شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داده بود که شامگاه جمعه پایگاه های آمریکایی در میدان های عمر و کونیکو در استان دیرالزور در شرق سوریه هدف حملات موشکی قرار گرفتند. به گفته منابع این شبکه تلویزیونی، از جمله هشت راکت به سمت کونیکو شلیک شد که بر روی پایگاه و نزدیک آن سقوط کرد.
پنتاگون جمعه شب گزارش داد که ایالات متحده در واکنش به حمله هواپیمای بدون سرنشین ایران به پایگاه ائتلاف، به مواضع مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه حمله هوایی کرد. شبکه تلویزیونی پرس تی وی ایران به نقل از منابعی در سوریه پیشتر اعلام کرده بود که در نتیجه حملات آمریکا در سوریه حتی یک شهروند ایرانی جان خود را از دست نداده است، این حملات به مواضع نظامی ایران اصابت نکرده است، بلکه به احتمال زیاد به مرکز غلات و مرکز توسعه روستایی در استان دیرالزور اصابت کرده است. به گزارش رسانه ها، در نتیجه حملات آمریکایی ها در دیرالزور هفت نفر کشته شدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала