نامزد ریاست جمهوری ترکیه موضع غرب در قبال درگیری در اوکراین را محکوم کرد

© Sputnik / Anton Denisov /  مراجعه به بانک تصاویر استانبول
 استانبول  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.03.2023
اشتراک
سینان اوگان، کاندیدای ریاست جمهوری ترکیه، فارغ التحصیل MGIMO (پژوهشکده دولتی روابط بین‌الملل مسکو) و یکی از اعضای باشگاه گفتگوی والدایاعلام کرد موضع غرب در مورد مناقشه در اوکراین بیش از حد یک طرفه است و بیشتر به دامن زدن به درگیری منجر می شود تا مهار آن .
به گزارش اسپوتنیک، نامزدی اوگان توسط ائتلاف "آتا ایتفاقی" معرفی شد، این سیاستمدار موفق شد 100000 رای لازم برای نامزدی ریاست جمهوری را جمع آوری کند.
اوگان گفت:"به طور کلی، ما رویکرد مداخله جویانه غرب در بحران های منطقه ای را صحیح نمی دانیم. ما دیدیم که این امر در عراق به چه نتیجه ای منجر شد. ما شاهد تحویل تسلیحات به حزب کارگران کردستان (PKK) توسط ایالات متحده بودیم. از این نظر، به نظر من، موضع غرب در مورد مناقشه در اوکراین بیش از حد یک طرفه است و به جای مهار آن، به دامن زدن به درگیری کمک می کند. همه ما باید این آتش را خاموش کنیم."
به گفته وی، تمام تلاش ها باید در جهت پایان دادن به درگیری باشد.
ناتو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.03.2023
وزیر دارایی اوکراین: هزینه های دفاعی کی یف 3.5 میلیارد دلار در ماه است
این سیاستمدار گفت:"اصل تمامیت ارضی کشورها باید به عنوان مبنا در نظر گرفته شود. احترام به تمامیت ارضی اوکراین ضروری است. در دوران حکومت ما، ترکیه با روسیه و غرب روابط خوبی خواهد داشت. قصد نداریم سیاست غرب در خصوص حل بحران های منطقه ای را تایید کنیم، موضع ما این است که بحران های منطقه ای باید در داخل منطقه حل شود".
به گفته وی، ترکیه نباید کورکورانه در کنار روسیه یا اوکراین بایستد، موضع میانجیگری آنکارا در این زمینه صحیح است.
این سیاستمدار خاطرنشان کرد: "ترکیه کشوری است که برای صلح در منطقه تلاش می کند. من فکر می کنم که درگیری در اوکراین ناراحت کننده است و نباید اجازه می دادند رخ دهد . تاکید می کنم که من از اصل تمامیت ارضی کشورها حمایت می کنم. این هم در مورد روسیه و هم در مورد اوکراین صدق می کند. متاسفانه منطقه به روی دخالت خارجی باز شده است. برای من اگر کشورهای منطقه مشکلی داشته باشند در سطح منطقه قابل حل است. مثلا اگر در ترکیه و سوریه مسائلی وجود داشته باشند، لازم است با میانجیگری روسیه رفع شوند و اگر این مسائل در روسیه و اوکراین وجود داشته باشند با میانجیگری ترکیه".
انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه قرار است در 14 ماه مه برگزار شود. رقیب رئیس جمهور فعلی طیب اردوغان - کاندیدای واحد "ائتلاف جمهوری خواه" و "ائتلاف خلق" ، کمال قلیچداراوغلو است. محرم اینجه، رهبر حزب مملکت و سینان اوگان، نامزد ائتلاف آتا نیز در این انتخابات شرکت می کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала