بلاروس علاقه مند به توسعه کریدور حمل و نقل شمال-جنوب است

© AFP 2023 / Kirill Kudryavtsevزخمی شدن دیپلمات بلاروس در حمله مسلحانه در آنکارا
زخمی شدن دیپلمات بلاروس در حمله مسلحانه در آنکارا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.03.2023
اشتراک
وزیر حمل و نقل و ارتباطات بلاروس بیان کرد که بلاروس علاقه مند به توسعه کریدور حمل و نقل شمال-جنوب با استفاده از بنادر دریای خزر است.
به گزارش اسپوتنیک، الکسی آورامنکو، وزیر حمل و نقل و ارتباطات بلاروس بیان کرد که با توجه به نیاز به تجدید ساختار ریشه ای لجستیک در پس زمینه تحریم های غرب و وقایع اوکراین، بلاروس علاقه مند به توسعه حمل و نقل در امتداد کریدور حمل و نقل شمال-جنوب با استفاده از بنادر دریای خزر است.
وی در کنفرانس بین‌المللی "لجستیک راه‌آهن" در مینسک گفت: فعال‌سازی کریدور شمال-جنوب در مسیر ایران و هند با استفاده از بنادر دریای خزر و همچنین مسیرهای شرقی و غربی آن مهم است.
وزیر حمل و نقل و ارتباطات بلاروس اظهار داشت که چالش‌های بزرگی که با آن مواجه شدیم نیازمند یک تحول اساسی در لجستیک بود. وی در این رابطه گفت که بلاروس در سال 2022 موافقت نامه های بین دولتی را امضا کرد که شرایطی را برای سازماندهی حمل و نقل ، از جمله ضمانت هایی برای صادرکنندگان بلاروس بر اساس شرایط حمل و نقل در بنادر ایجاد می کند.
به گفته آورامنکو، در شرایط فعلی لازم است مشکلات توسعه زیرساخت راه آهن و بندر حل شود. همچنین مسائل مهم تامین حمل و نقل با راه آهن و توسعه خدمات کانتینری است.
وزیر حمل و نقل بلاروس با بیان اینکه تامین به موقع و باکیفیت نیاز بنگاه ها در حمل و نقل محموله های صادراتی همچنان در اولویت صنعت حمل و نقل است، از شرکت کنندگان در کنفرانس خواست به دنبال فرصت های جدید برای ساماندهی حمل و نقل ریلی محموله های تجاری خارجی باشند.

روابط بین بلاروس و کشورهای غربی پس از انتخابات ریاست جمهوری در سال 2020 به شدت وخیم شد و اعتراضات غیرمجاز مردمی را برانگیخت که با استفاده از تجهیزات ویژه توسط مأموران اجرای قانون سرکوب شد.

کشورهای غربی و تعدادی از کشورهای دیگر به تدریج تحریم هایی را علیه مقامات و شرکت های بلاروس اعمال کردند و مینسک را به نقض انتخابات و نقض حقوق بشر متهم کردند.
مرحله جدیدی در گسترش تحریم های غرب علیه بلاروس به دلیل حمایت مینسک از عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین رخ داد.
در مقابل این پس زمینه، بلاروس به طور فعال در حال کار بر روی جایگزینی واردات، از جمله با همکاری روسیه است. مینسک همچنین به دلیل تحریم های غرب و رویدادهای اوکراین در حال بازسازی لجستیک در تجارت این کشور است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала