روسیه راه آهن رشت -آستارا را احداث می کند

© iStock.com / Thomas MarxЖелезнодорожные пути
Железнодорожные пути - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.03.2023
اشتراک
لئونید اسلوتسکی خبر داد که فدراسیون روسیه می‌تواند به سرعت بخش راه آهن رشت - آستارا را در چارچوب کریدور حمل و نقل بین المللی شمال - جنوب احداث کند.
به گزارش اسپوتنیک، لئونید اسلوتسکی، رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای دولتی روسیه در دیدار با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در دومای دولتی بیان کرد که فدراسیون روسیه می‌تواند به سرعت بخش رشت - آستارا را در چارچوب کریدور حمل و نقل بین المللی شمال - جنوب احداث کند، منبع بودجه در آینده نزدیک مشخص خواهد شد.
پیشتر، سرگی پاولوف، معاون اول مدیر کل راه آهن روسیه به خبرنگاران گفت، هزینه ساخت آخرین بخش مسیر راه آهن شمال-جنوب 1.6 میلیارد دلار برآورد شده است. صحبت از بخش آستارا - رشت در محدوده کریدور حمل و نقل بین المللی شمال - جنوب است که مسیری چندوجهی از سن پترزبورگ به بندر بمبئی در هند به طول 7.2 هزار کیلومتر می باشد.
وی در این دیدار گفت: در بخش رشت-آستارا خطوط راه آهن کشیده نشده اند، اکنون می توان با کامیون های سنگین حمل کالا را انجام داد. طرف روسی می تواند خیلی سریع مسیر راه آهن را در این قسمت تکمیل کند و منبع تأمین مالی در آینده ای بسیار نزدیک مشخص خواهد شد.
اسلوتسکی بیان کرد که فدراسیون روسیه اهمیت زیادی به توسعه این پروژه زیرساخت مهم می دهد.
وی افزود: ما از طرف ایرانی به خاطر همکاری های بی سابقه اش سپاسگزاریم. در مورد گذاشتن ریل های روسی با عرض 152 در کنارریل های ایرانی با عرض 143.5 در ایران، معتقدیم که این کار می تواند ظرف سه سال و نیم آینده انجام شود.
به گفته وی، عمدتا "غلات" در امتداد کریدور حمل و نقل از روسیه به ایران وارد خواهد شد. "بنابراین بزرگترین هاب غلات منطقه را می توان در بندر بندرعباس یا بندر خمینی ایجاد کرد."
این کریدور جایگزین مسیر دریایی است که اروپا، کشورهای خلیج فارس و اقیانوس هند را از طریق کانال سوئز به هم متصل می کند. سه مسیر کریدور حمل و نقل بین المللی شمال -جنوب وجود دارد: ترانس خزر (با استفاده از راه آهن و بنادر) و دو مسیرغربی و شرقی (زمینی). رشت-آستارا آخرین بخش از مسیر غربی لازم برای بهره برداری کامل از راه آهن در طول کل کریدور است.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در سخنرانی در کنگره اتحادیه صنعتگران و کارآفرینان روسیه در 16 مارس، از سرمایه گذاران روسی خواست در ساخت پروژه کریدور شمال-جنوب سرمایه گذاری کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала