چگونه می توان جنگ هسته ای با روسیه را آغاز کرد

Ростислав Ищенко
Ростислав Ищенко - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.03.2023
اشتراک
کارشناس سیاسی، مورخ و روزنامه‌نگار مشهور روسی اظهار داشت که رویارویی روسیه و ایالات متحده ممکن است به یک جنگ هسته‌ای تبدیل شود.
به گزارش اسپوتنیک، "روستیسلاو ایشچنکو" در مصاحبه ای گفت:" به خودی خود، رویارویی دو ابرقدرت هسته ای و با توجه به اینکه ایالات متحده هدف خود را نابودی روسیه اعلام می کند، هم اکنون آستانه یک جنگ هسته ای است. از آنجایی که روسیه در صورت پیروزی ژئوپلیتیک خود قصد نابودی ایالات متحده را ندارد، آمریکایی ها با به راه انداختن جنگ هسته ای، دست به نابودی خود نخواهند زد. با این حال، اگر با معجزه ای ایالات متحده در نبرد ژئوپلیتیک پیروز شود و روسیه با چشم انداز نابودی کامل خود روبرو شود، در آن صورت امریکایی ها را نیز با خود به آن دنیا خواهد برد".

"ایشچنکو" تاکید کرد که هیچ کس عمدا حملات هسته ای را آغاز نمی کند، اما در چنین مواردی همه چیز ممکن است تصادفی شروع شود.

این کارشناس علوم سیاسی می گوید:" محتمل ترین سناریو برای شروع یک جنگ هسته ای زمانی است که به طور "تصادفی" رخ دهد. برای این کار به نوعی بحران محلی نیاز است که مستقیماً دو ابرقدرت هسته ای را به هم برخورد دهد. علاوه بر این، آنها نه به این دلیل که کسی می‌خواهد بجنگد، بلکه به این دلیل که تصمیمات اشتباه گرفته می‌شود، با هم درگیر خواهند شد. مثلاً بمب افکن های آنها نزدیک مرزهای روسیه پرواز می کنند و به سمت مواضع پرتاب موشک می روند، اتفاقاً روسیه نیز نزدیک مرزهای آنها پرواز می کند. این نمایشی از توانایی است. اما بمب‌افکن‌ها نه تنها می‌توانند پرواز کنند، بلکه می‌توانند سقوط کنند، مخصوصاً زمانی که سرنگون شوند. زمانی که هواپیماها اغلب در نزدیکی مرزها پرواز می کنند در یک لحظه خوب ممکن است مورد اصابت قرار بگیرند. و مهم نیست که چه کسی به چه کسی حمله کرد. مهم این است که این اتفاق بیفتد. خیلی راحت می توان گفت: "ما دیدیم که هواپیما در موقعیت حمله قرار گرفت، بنابراین آن را ساقط کردیم." آمریکایی ها مخصوصاً به این کار علاقه دارند، آنها دائماً در حال افزایش این گونه فعالیت ها هستند. اگر حریف با یک اقدام مشابه به این موضوع واکنش نشان دهد، ضربه تلافی جویانه همیشه کمی قوی تر خواهد بود. آن وقت است که همه چیز به سرعت باز می شود و به یک جنگ هسته ای می رسد".
پسکوف: هیچ گونه تلاش برای میانجیگری میان روسیه و ترکیه به نتیجه نخواهد رسید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.03.2023
پسکوف: پرواز پهپادها بر فراز دریای سیاه دخالت آمریکا در درگیری علیه روسیه را ثابت می کند
در پایان، روستیسلاو ایشچنکو تاکید کرد که خطرناک ترین موضوع در شرایط فعلی، "بازی پر ریسک" است، زمانی که وضعیت می تواند هر لحظه از کنترل خارج شود و دستور کار را دیکته کند.
پیشتر پنتاگون اعلام کرده بود که استقرار تسلیحات هسته ای تاکتیکی روسیه در بلاروس، میزان آمادگی نیروهای هسته ای آمریکا را تغییر نخواهد داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала