عبداللهیان در بدو ورود به مسکو: همکاری های دفاعی تهران و مسکو ضد کشوری نیست

© Sputnik / Evgeniy Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر عبداللهیان: طرح صلح پیشنهادی ایران برای سوریه به سازمان ملل ارائه می شود
عبداللهیان: طرح صلح پیشنهادی ایران برای سوریه به سازمان ملل ارائه می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.03.2023
اشتراک
وزیر خارجه ایران در بدو ورود به فرودگاه مسکو از دستاورد مثبت یک سال گذشته مناسبات مسکو و تهران گفت و توسعه برنامه دفاعی را یکی از اولویت‌های فیمابین دو کشور دانست.
به گزارش اسپوتنیک، همزمان با ورود وزیر خارجه ایران به فرودگاه مسکو بامداد چهارشنبه، امیر عبداللهیان در جمع خبرنگاران حاضر شد و به پرسش‌های خبرنگاران درباره مناسبات دو کشور پاسخ داد.
وزیر امور خارجه ایران همکاری دفاعی ایران و روسیه را یکی از موضوعات مشترک فیمابین و در دستور کار گفت‌وگوهای دو کشور اعلام کرد و افزود "همکاری ما ضد هیچ کشوری نخواهد بود."
وزیر خارجه ایران درباره سرنوشت پرونده توافقنامه هسته‌ای میان ایران و غرب گفت، "دریچه گفت‌وگو کماکان باز است و یکی از موضوعات گفت‌وگو با لاوروف مسئله برجام و بازگشت طرف‌ها به تعهدتشان می‌باشد".
امیر عبداللهیان در جمع خبرنگاران افزود: "ارزیابی ما از مناسبات دو کشور به ویژه در یک سال و نیم گذشته، ارزیابی کاملاً مثبتی است. حجم تبادل تجاری ما در یک و نیم سال گذشته به بیش از 3.5 برابر افزایش پیدا کرده است."
وی ادامه داد: "پرونده‌های متنوع روابط دو کشور در حوزه‌های اقتصادی، تجاری، سیاسی، فرهنگی و گردشگری، امنیتی و دفاعی کاملاً فعال شده و دو طرف در همه این بخش‌ها از پیشرفت مناسبات در راستای منافع دو ملت و دو کشور ابراز رضایت داریم."
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بامداد چهارشنبه در رأس هیأتی و در پاسخ به دعوت سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه وارد مسکو شد
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала