تصمیم پوتین در مورد تسلیحات هسته ای "تبعات فاجعه باری" برای غرب دربر دارد

© Sputnik / POOL /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.03.2023
اشتراک
سرهنگ دوم ارتش آمریکا معتقد است، اگر غرب به سیگنال تصمیم ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای استقرار تسلیحات هسته ای در بلاروس توجهی نکند، با فاجعه مواجه خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، "دانیل دیویس" در مقاله ای برای 19FortyFive نوشت:" نادیده گرفتن فیل چند مگاتونی در اتاق می‌تواند به یک نتیجه تلخ و فاجعه‌بار منتهی شود".
این سرهنگ ارتش آمریکا معتقد است که غرب برگ برنده ای برای شکست روسیه ندارد، بنابراین عاقلانه است که ریسک تشدید تنش هسته ای بر سر اوکراین را نداشته و به این درگیری پایان دهیم.
وی در ادامه می نویسد:" پوتین به ازای هر تک خال هسته ای ما، یک تک خال هسته ای در چنته دارد. برخورد با مسکو مستلزم این است که با یک سری قوانین متفاوت بازی کنیم".
در پایان هفته گذشته، پوتین اعلام کرد که مسکو و مینسک برای استقرار تسلیحات هسته ای در خاک این کشور به توافق رسیده اند. به گفته وی، روسیه پیشتر به تجهیز هواپیماهای بلاروس کمک کرده و آموزش خدمه را از اوایل آوریل آغاز می کند و تا اول ژوئیه ساخت یک مرکز ذخیره سازی ویژه سلاح های هسته ای تاکتیکی در خاک این کشور متحد را تکمیل می کند. پوتین در عین حال تاکید کرد، روسیه بدون نقض تعهدات بین المللی، همان کاری را انجام خواهد داد که دهه هاست آمریکا با استقرار سلاح های هسته ای تاکتیکی خود در اروپا مشغول به آن است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала