برگزاری مراسم افطاری در زمین فوتبال باشگاه چلسی + ویدئو، عکس

© Pixabay/JoronoЭмблема футбольного клуба "Челси"
Эмблема футбольного клуба Челси - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.03.2023
اشتراک
باشگاه لیگ برتر انگلیس، روز یکشنبه میزبان اولین افطار آزاد خود بود.
به گزارش اسپوتنیک، باشگاه فوتبال چلسی به مناسبت فرا رسیدن ماه رمضان، برای اولین‌بار در تاریخ باشگاه خود در استادیوم استمفوردبریج اقدام به پخش اذان و برگزاری مراسم افطاری افتتاحیه کرد.
یک رویداد اجتماعی در ماه رمضان در بریتانیا، در ورزشگاه خانگی استمفورد بریج شکل گرفت و صدها نفر برای صرف افطار یا صرف غذای افطاری در زمین غربی لندن گرد هم آمدند. این رویداد با همکاری بنیاد چلسی، بازوی خیریه باشگاه، و پروژه چادر رمضان، یک موسسه خیریه برنده جوایز که در سال ۲۰۱۳ تأسیس شد، برگزار شد؛ و بخشی از کمپین نه به نفرت بنیاد چلسی و علیه نژادپرستی و تبعیض بود.
این شب برای اولین بار برای باشگاه و ورزشگاه لیگ برتر، با سخنرانی‌های کوتاه آغاز شد و سپس امام صفوان حسین از مسجد باترسی، پس از سخنرانی نماز را اقامه کرد.
سایمون تیلور، رئیس بنیاد چلسی، لرد دانیل فینکلشتاین، مدیر هیئت مدیره بنیاد، توفیل حسین، مدیر امداد اسلامی بریتانیا، و دوشان حمزه، عضو هیئت مشاوران پروژه چادر رمضان از جمله شرکت کنندگان بودند. پل کانوویل، اولین بازیکن سیاهپوستی که برای چلسی بازی کرد نیز در این مراسم حضور داشت.
عمر صلاح، بنیانگذار پروژه خیمه ماه رمضان، در گفتگو با آناتولی گفت: "هدف گرد هم آوردن مردم و درک بیشتر آنها در مورد ماه مبارک است. چراکه در چنین رویدادهایی افراد با سنین و مذاهب مختلف با هم ملاقات می‌کنند و همانطور که فوتبال مردم را متحد می‌کند، ماه رمضان نیز مردم را متحد می‌کند و افطار آزاد، غریبه‌ها را به دوستان تبدیل می‌کند."
فینکلشتاین گفت: "ما یک جامعه بزرگ با تعداد زیادی حامی از پیشینه‌های مختلف هستیم و می‌خواهیم به تک تک هواداران احترام بگذاریم، به آنها احترام بگذاریم و شادی آنها را به اشتراک بگذاریم."
برگزارکنندگان از همه کسانی که در این ضیافت حضور داشتند تشکر کردند و گفتند: "۱۰ سال افطار آزاد، و ما بسیار خوشحال بودیم که با برگزاری آن در کنار زمین در چلسی، تاریخ سازی کردیم. از همه کسانی که شرکت کردند، سخنرانان، حامیان مالی و حامیان ما سپاسگزاریم. داوطلبان زحمتکشی که این افطار را تاریخی کردند."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала