ابراز امیدواری عبداللهیان از نهایی شدن قریب الوقوع قرارداد جامع همکاری با روسیه

© Sputnik / Алексей Никольский /  مراجعه به بانک تصاویر Встреча глав МИД РФ и Ирана С. Лаврова и Х. А. Абдоллахияна
Встреча глав МИД РФ и Ирана С. Лаврова и  Х. А. Абдоллахияна - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.03.2023
اشتراک
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران پیش بینی کرد پیش نویس توافقنامه جامع همکاری راهبردی تهران و مسکو در ماه آینده نهایی شود.
به گزارش اسپوتنیک، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران که در مشکو حضور دارد، روز چهارشنبه در گفتگو با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفت:"من بسیار سپاسگزارم که پیش نویس توافقنامه جامع مشارکت استراتژیک بین کشورهای ما در روسیه بررسی و نهایی شد. من واقعاً امیدوارم که ظرف یک ماه آینده، دپارتمان های حقوقی وزارت امور خارجه دو کشور، پیش نویس این معاهده را نهایی کنند".
وی در ادامه افزود:" لازم به ذکر است که ما در مراحل پایانی پیش از امضای این قرارداد هستیم".
وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد که هیئت های دو کشور در بالاترین سطح به طور منظم برای گفتگو در مورد موضوعات مختلف دیدار می کنند.
وی با بیان اینکه روسای جمهور دو کشور در تماس مستمر و مستقیم هستند، گفت: "تعامل ما در سازمان های منطقه ای و بین المللی بسیار خوب ادامه دارد".
وزیر امور خارجه ایران بامداد چهارشنبه طی یک سفر رسمی وارد مسکو شد. وی با همتای روس خود دیدار و گفتگو کرد. همانطور که انتظار می رود، روسای دپارتمان های دیپلماتیک مواضع خود را در مورد طیف گسترده ای از موضوعات از جمله برجام تا شرایط در قفقاز جنوبی بررسی خواهند کرد.
از جمله موضوعات مورد بحث در این دیدار می توان به "تشریح نشست معاونان وزرای امور خارجه روسیه، ترکیه، ایران و سوریه درباره حل و فصل روابط دمشق و آنکارا، تشکیل دومین نشست در قالب "سه به علاوه سه" درباره ماوراء قفقاز و همچنین کار در "قالب آستانه" برای حل و فصل مناقشه در سوریه" نام برد. همچنین این احتمال وجود دارد که وزرا به موضوع انجام عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین نیز بپردازند.
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ایران، علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی، حسن کاظمی قمی نماینده ویژه ایران در امور افغانستان و علی علیزاده عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس امیرعبداللهیان را در این سفر همراهی می‌کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала