کارشناس: تهران هم می تواند منافع آمریکا را تهدید کند

ایران
ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.03.2023
اشتراک
کارشناس مسائل ایران معتقد است، همانطور که آمریکا کشورهای دیگر را تهدید میکند، ایران و دیگر کشورهای جهان نیز می توانند به نوعی با هژمونی ایالات متحده مقابله کرده و به مانند آن رفتار کنند.
به گزارش اسپوتنیک، "صالح القزوونی" کارشناس مسائل ایران در خصوص ارائه لایحه خروج تهران از مذاکرات بر سر بازگرداندن برجام به مجلس شورای اسلامی به خبرگزاری اسپوتنیک گفت:" شاید بتوان گفت ایران از تاخیرهای کشورهای غربی و به ویژه ایالات متحده خسته شده است. تهران پیش از این اعلام کرده بود که آماده تمدید برجام است، اما ظاهرا طرف مقابل عجله ای برای دستیابی به سازش ندارد. علاوه بر این، غرب نمی‌خواهد تحریم‌ها را لغو کند و پای میز مذاکره بنشیند. آنها همچنین قصد ندارند به دنبال راه حل راضی کننده و بهینه برای همه طرفها باشند".
این کارشناس مسائل ایران در ادامه افزود:" این طرح بیش از دو سال است که مورد بحث قرار گرفته است. این اعتراضات احتمالاً دولت ایران را مجبور به عقب نشینی از آن خواهد کرد. کشورهای غربی و ایالات متحده در این زمینه سهیم بودند. اکنون می بینند که این همه فشار بر ایران و تحریم های جدید نتیجه مطلوبی به همراه نداشته و تاثیری بر تصمیمات تهران ندارد. بنابراین همه طرف ها باید به مذاکرات بازگردند".
وی در پایان خاطرنشان کرد:" در مورد وخامت روابط ایران و آمریکا باید گفت که در حال حاضر یک آرامش نسبی در روابط میان واشنگتن و تهران به وجود آمده است. در مورد نزدیک شدن عربستان سعودی و ایران می توان به این نکته اشاره کرد که علیرغم اختلافات بین دو کشور، ایران ثابت کرده که می تواند بر انزوای تحمیل شده از سوی آمریکا و غرب غلبه کند. تهران نیز می تواند منافع آمریکا را تهدید کند، همانطور که آمریکا منافع ایران را تهدید می کند. کشورهای دیگر نیز باید با هژمونی واشنگتن مبارزه کنند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала