پکن به گفتگو بین تهران و ریاض کمک خواهد کرد

© AP Photo / Xinhua News Agency / Li Xuerenشی جین پینگ
شی جین پینگ  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.03.2023
اشتراک
عادی سازی روابط ایران و عربستان نشان می دهد که حل و فصل مناقشات و اختلافات از طریق گفتگو با روح زمان و منافع همه کشورها مطابقت دارد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تلویزیون مرکزی چین، عادی سازی روابط ایران و عربستان نشان می دهد که حل و فصل مناقشات و اختلافات از طریق گفتگو با روح زمان و منافع همه کشورها مطابقت دارد.
شی جین پینگ رئیس جمهور چین روز 28 مارس (سه شنبه) در گفتگوی تلفنی با محمد بن سلمان، ولیعهد و نخست وزیر عربستان سعودی گفت: "پکن آماده است به حمایت از روند ادامه گفت و گو بین ریاض و تهران ادامه دهد".
گفتنی است، در ماه مارس، عربستان سعودی و ایران، با میانجیگری چین، توافق کردند که روابط دیپلماتیکی را که در سال 2016 پس از حملات ایران به نمایندگی‌های دیپلماتیک سعودی، در جواب به اعدام نمر النمر، رهبر معنوی شیعیان در عربستان قطع شده بود، به مدار کاری بازگردانند.
رزمایش مشترک سه کشور ایران، روسیه و چین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.03.2023
گزارش و تحلیل
سرآغاز بلوک نظامی-سیاسی ایران، روسیه و چین
شی جین پینگ که سخنان او را تلویزیون مرکزی چین نقل کرده است اظهار داشت: "به لطف تلاش‌های مشترک چین، عربستان سعودی و ایران، پکن اخیرا با موفقیت گفت‌وگویی بین عربستان سعودی و ایران ترتیب بدهد و در این زمینه به نتایج مهمی دست یافت که به بهبود روابط بین ریاض و تهران کمک می‌کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала