"سیمور هرش" دلایل عدم تحقیق آمریکا در مورد "نورد استریم" را نام برد

© AP Photo / Paul SakumaЖурналист Сеймур Херш. Архивное фото
Журналист Сеймур Херш. Архивное фото - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.03.2023
اشتراک
روزنامه‌نگار آمریکایی و برنده جایزه پولیتزر، معتقد است، ایالات متحده می‌تواند در عرض چند روز درباره انفجارهای نورد استریم تحقیق کند، اما کاخ سفید این کار را انجام نخواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک، "سیمون هرش" روز دوشنبه در مصاحبه با "راسیا سیودنیا" گفت:" می دانید، ما قابلیت های اطلاعاتی باورنکردنی داریم؛ هم اطلاعات الکترونیکی و هم منابع، اکثر کشورهای اروپایی با ما کار می کنند. ما می توانیم در عرض چند روز به این سوال پاسخ دهیم. اما، البته، کسی این سوال را نپرسید".

او اضافه کرد:" کاخ سفید این کار را انجام نخواهد داد، زیرا از قبل می داند چه کسی این کار را انجام داده است. چرا باید چنین کاری را انجام دهند و این گونه اطلاعات را در جایی ثبت کنند؟"

به گفته هرش، "ایالات متحده درباره انفجارهای نورد استریم تحقیق نخواهد کرد، زیرا کاخ سفید از قبل می‌داند که جو بایدن این کار را انجام داده است".
26 سپتامبر 2022 انفجارهایی در دو خط لوله گاز صادراتی روسیه به اروپا یعنی نورداستریم به وقوع پیوست. آلمان، دانمارک و سوئد خرابکاری هدفمند را رد نکردند. اپراتور Nord Stream AGگزارش داد که وضعیت اضطراری در خطوط لوله گاز بی سابقه است و تخمین زمان تعمیر غیرممکن است. دادستانی کل روسیه پرونده ای را در مورد "اقدام تروریستی بین المللی" آغاز کرد. 31 اکتبر، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گزارش داد که گازپروم مجاز به بازرسی محل انفجار است و رئیس این شرکت، الکسی میلر، در مورد بازرسی به او گزارش داد. پوتین گفت که انفجار در خط لوله گاز "یک اقدام تروریستی آشکار" است.
نشست شورای امنیت سازمان ملل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.03.2023
شورای امنیت قطعنامه روسیه در مورد تحقیقات "نورد استریم" را تصویب نکرد
سیمور هرش 8 فوریه تحقیقات خود را درباره انفجارهای نورد استریم منتشر کرد. در این تحقیقات به نقل از یک منبع، اظهار داشت که مواد منفجره زیر خطوط لوله گاز روسیه در ژوئن 2022 تحت پوشش رزمایش‌های بالتوپس توسط غواصان نیروی دریایی آمریکا با پشتیبانی متخصصان نروژی کار گذاشته شده بود. به گفته هرش، تصمیم گیری برای انجام این عملیات توسط جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، پس از 9 ماه گفتگو با مقامات حوزه امنیت ملی اتخاذ شد. بعدتر، پنتاگون اعلام کرد که ایالات متحده هیچ ارتباطی با انفجار خطوط لوله گاز روسیه در سال گذشته ندارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала