ایلات متحده از اعتماد به تحقیقات اروپایی در مورد خطوط لوله "نورد استریم" سخن به میان آورد

© AP Photo / Gemunu AmarasingheПрезидент США Джо Байден садится в самолет. Архивное фото
Президент США Джо Байден садится в самолет. Архивное фото - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.03.2023
اشتراک
بایدن: سه تحقیق برای مشخص کردن دلایل حمله به خطوط "نورد استریم" کافی می باشد.
جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی ایالات متحده آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که رئیس جمهور جو بایدن مطمئن است که سه تحقیقی که در اروپا در حال انجام می باشند، برای اینکه به دلایل انفجار خطوط لوله گازی روسیه به اروپا "نورد استریم" کفایت می کنند.
شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه روسیه در مورد بررسی خرابکاری در نورد استریم را تصویب نکرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.03.2023
داده نمایی
شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه روسیه در مورد بررسی خرابکاری نورد استریم را تصویب نکرد + داده نمایی
در جریان کنفرانس مطبوعاتی از وی سوال پرسیده شد که چرا ایالات متحده از ابتکار انجام تحقیقات بین المللی حمایت نکرده و این را مطرح نکردند که آیا بایدن قصدی برای دستور بررسی انفجارهای این لوله ها در زیر آب دریا به سرویس های اطلاعاتی خود را دارد یا نه.
وی پاسخ داد: "همانطور که می دانید، سه تحقیق مستقل و مجزا وجود دارند که توسط سه کشور اروپایی برگزار می شود. رئیس جمهور بایدن دلایل خود را دارد که تصور کند که این تحقیقات تا حد لازم دقیق می باشند".
وی افزود: "ما صبر خواهیم کرد، تا زمانی که آنها به پایان برسند و نتایج آنها را خواهیم دید".
در کاخ سفید اتهامات مطرح شده توسط سیمور هرش خبرنگار آمریکایی در خصوص انفجار خطوط لوله گازی توسط غواصان آمریکایی و با مشارکت نروژ را رد کردند.
هرش در تحقیقات خود که در تاریخ 8 فوریه منتشر کرد، اعلام کرده بود که غواصان آمریکایی همزمان با برگزاری مانور ناتو در اروپا مواد منفجره را در کنار این خطوط لوله جایگزاری کرده بودند و اندکی بعد در نروژ فرمان انفجار این خطوط صادر شده بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала