پارلمان مجارستان پیوستن فنلاند به ناتو را تصویب کرد

© AP Photo / Sari Gustafssonحمایت 26 هزار نفر از خروج فنلاند از منطقه یورو
حمایت 26 هزار نفر از خروج فنلاند از منطقه یورو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.03.2023
اشتراک
پارلمان مجارستان در جلسه خود برای رای گیری پذیرش فنلاند در ناتو، به عضویت این کشور در پیمان آتلانتیک شمالی با اکثریت آراء رای مثبت داد.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس اطلاعات موجود در وب سایت مجمع ملی مجارستان، پارلمان این کشور در جلسه روز دوشنبه به عضویت فنلاند در ناتو رای مثبت داد.
پذیرش فنلاند در ناتو با 117 رای مثبت، 40 مخالف و 18 رای ممتنع در پارلمان مجارستان تصویب شد. پیش از این، ماته کوچیس، رئیس فراکسیون حاکم فیدز، گفته بود که پارلمان مجارستان در مورد عضویت فنلاند در ناتو در 27 مارس رای گیری خواهد کرد و تصمیم در مورد عضویت سوئد بعدتر اتخاذ خواهد شد.
"ویکتور اوربان"، نخست وزیر مجارستان پیشتر گفته بود که دولت مجارستان از پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو حمایت می کند، اما نمایندگان پارلمان مجارستان تمایلی به تصویب این موضوع ندارند، زیرا مقامات این کشورها "دروغ های بی شرمانه" درباره مجارستان منتشر می کنند. علاوه بر این، به گفته وی، مرز میان ناتو و روسیه 1000 کیلومتر افزایش خواهد یافت. هیئت هایی از پارلمان مجارستان به هر دو کشور اسکاندیناوی اعزام شدند.
پرچم فنلاند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.03.2023
رئیس جمهور فنلاند قوانین الحاق این کشور به ناتو را امضا کرد
فنلاند و سوئد، با توجه به رویدادهای اوکراین در ماه مه سال گذشته، درخواست های خود را برای پیوستن به این ائتلاف به دبیرکل ناتو ارسال کردند. در حال حاضر تنها ترکیه درخواست سوئد و فنلاند برای ناتو را تایید نکرده است. در ابتدا، ترکیه روند بررسی این درخواست ها را مسدود کرد، اما پیشتر در 29 ژوئن، ترکیه، سوئد و فنلاند یک یادداشت امنیتی امضا کردند که تمام نگرانی های آنکارا را در نظر می گرفت. کمیسیون سیاست خارجی پارلمان ترکیه در 23 مارس تصویب پروتکل عضویت فنلاند در ناتو را مورد بررسی قرار داد و پس از آن باید آن را برای بررسی به پارلمان ارائه کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала