رأی گیری در سازمان ملل در باره انفجار در نورد استریم

CC0 / jensjunge / سازمان ملل
سازمان ملل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.03.2023
اشتراک
سازمان ملل متحد به پیش نویس قطعنامه روسیه و چین درباره انفجار در نورد استریم رأی خواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک، سازمان ملل متحد به پیش نویس قطعنامه روسیه و چین درباره انفجار در نورد استریم رأی خواهد داد.
این سند پیشنهاد می‌کند تا یک کمیسیون مستقل بین‌المللی برای بررسی بی‌طرفانه همه جنبه‌های خرابکاری در خطوط لوله گاز ایجاد شود.آیا سایر اعضای شورای امنیت با تصویب این قطعنامه موافقت خواهند کرد؟
غرب وانمود خواهد کرد که از قطعنامه حملات تروریستی به نورداستریم حمایت خواهد کرد.
الکساندر کونکوف، تحلیلگر سیاسی، در برنامه رادیو اسپوتنیک درباره چگونگی پایان رای گیری در شورای امنیت سازمان ملل درباره قطعنامه روسیه برای بررسی خرابکاری در نورد استریم صحبت کرد.
Обнаруженный в 30 километрах от места взрыва на Северных потоках объект - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.03.2023
افشای جزئیات جدید از خرابکاری در پروژه نورد استریم
وی در این خصوص گفت: "قطعنامه روسیه در مورد بررسی خرابکاری در نورد استریم بعید است در شورای امنیت سازمان ملل تصویب شود، کشورهای غربی سعی خواهند کرد از چیزهایی ایراد بگیرند.
براحتی می توانیم نتیجه رای گیری را حدس بزنیم. هم در سازمان ملل و هم در شورای امنیت هر نوع مخالفتی با ابتکارات کاملاً طبیعی روسیه و چین در مورد تحقیق در مورد جنایتی کاملاً بی سابقه، حمله تروریستی علیه زیرساخت های عظیم مشاهده می شود.
واضح است که این یک تصمیم سیاسی خواهد بود. و تصمیمات سیاسی امروزه به شیوه ای کاملاً قابل پیش بینی اتخاذ می شود. کشورهای غربی احتمالاً این پیشنهاد را قبول نکرده و به آن رای منفی خواهند داد.
در گذشته هم همیشه "چوب لای چرخ" پیشنهادات روسیه قرار می دادند. به این ترتیب حتی اگر غرب تظاهر به حمایت کند، مطمئناً یکی از سه کشور غربی عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد دست به ایراد و بهانه‌جویی خواهد زد و یا خواهد گفت چه لزومی دارد به روسیه کمک شود".
وی در ادامه افزود: "به نظر وی، تنها استدلال کشورهای غربی برای جلوگیری از این سند ممکن است این باور باشد که توانسته اند ردپای خود را بپوشانند.
گذر زمان در این مورد می تواند علیه واقعیت هایی که ممکن است به اطلاع عموم برسد بازی کند. و اتفاقاً این تنها دلیلی است که کشورهای غربی می توانند بر اساس آن با تحقیقات بین المللی موافقت کنند.
Председатель Совета Федерации Валентина Матвиенко - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.03.2023
ماتوینکو: داستان خطوط "نورد استریم" می تواند تا قبل از انتخابات آمریکا به دموکرات ها ضربه بزنند
زیرا آنها می توانند مطمئن باشند که هر چیزی که لازم بوده است، از نظر دور مانده و قبلاً پنهان شده است. البته، آنها می توانند رد پای خود را بخوبی بپوشانند و از چشم دور نگه دارند، اما فرمان تحقیق صادره از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد، اجازه می دهد تا همه اطلاعات به دست آورده شوند، همه شواهد حتی، اطلاعات ماهواره ای آشکار شوند. موضوع عمومی شدن این موضوع و شفافیت شرایط را تغییر خواهد داد".
گفتنی است انفجار دو خط لوله صادراتی روسیه، نورد استریم 1 و نورد استریم 2 در 26 سپتامبر رخ داد. سپس نشت گاز به یکباره در چهار نقطه به ثبت رسید. سوئد، دانمارک و آلمان در حال انجام تحقیقات هستند، اما هنوز به هیچ نتیجه مشخصی نرسیده اند. کرملین این وضعیت را یک اقدام تروریستی بین المللی خواند.روسیه در تلاش ایجاد یک کمیسیون مستقل بین المللی توسط دبیرکل سازمان ملل است تا درباره آنچه اتفاق افتاده است، تحقیق کند. مسکو پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت را آماده کرده است.
در 8 فوریه، سیمور هرش، روزنامه نگار برنده جایزه "پولیتزر"، مقاله ای درباره خرابکاری در نورد استریم منتشر کرد. به گفته وی، تابستان گذشته در رزمایش Baltops "بال‌تاپس" ناتو، غواصان آمریکایی مواد منفجره را زیر خطوط لوله گاز روسیه جاسازی کردند و سه ماه بعد نروژی ها بمب را منفجر کردند. به گفته هرش، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پس از 9 ماه گفتگو با مقامات دولت درگیر در مسائل امنیت ملی این تصمیم را اتخاذ کرد. اما واشنگتن قاطعانه این اتهامات را رد می کند.
دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه اظهار داشت که انتشار اخبار در باره نورد استریم در واقع تلاش هماهنگ در رسانه ها به منظور منحرف کردن توجه افکار عمومی است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала