روسیه در پاسخ به توسعه طلبی ناتو، در بلاروس تسلیحات هسته ای مستقر می کند

© Photo / U.S. D.O.D. (SSGT Phil Schmitten)روسیه در پاسخ به توسعه طلبی ناتو، در بلاروس تسلیحات هسته ای مستقر می کند
روسیه در پاسخ به توسعه طلبی ناتو، در بلاروس تسلیحات هسته ای مستقر می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.03.2023
اشتراک
روسیه بنا به درخواست طرف بلاروس، تسلیحات هسته ای تاکتیکی خود را در بلاروس مستقر خواهد کرد. به گفته کارشناسان، این تصمیم منطقی و موجه است.
ایملدا ایبانز، متخصص تاریخ دیپلماسی و سیاست خارجی روسیه در دانشگاه ایالتی سنت پترزبورگ، به اسپوتنیک گفت که این تصمیم "در شرایطی اتخاذ شده است که رژیم کنترل تسلیحات به دلیل درگیری در اوکراین شکسته شده است و به دلیل ارسال مهمات با اورانیوم ضعیف شده تشدید شد، همان مواردی که در زمان بمباران یوگسلاوی توسط سازمان پیمان آنتلانتیک شمالی مورد استفاده قرار گرفت.
بنابراین، در حالی که "رهبران غربی شعله‌های درگیری را با ارسال تسلیحات بیشتر و بیشتر به اوکراین می‌افزایند، روسیه با تقویت "همکاری نظامی تاکتیکی با بلاروس" پاسخ می دهد.
ایملدا ایبانز معتقد است: "سیاست خارجی و منافع نظامی-استراتژیک روسیه و ایالات متحده در حال تغییر است."
روسیه در مواجهه با توسعه طلبی ناتو در کشورهایی مانند آلمان و هلند، تصمیم گرفت از امنیت ملی خود محافظت کند، این بار با استقرار سلاح های هسته ای تاکتیکی در خاک بلاروس.
ایروینگ ریکو، کارشناس دانشگاه ملی خودمختار مکزیک (UNAM) به اسپوتنیک گفت: در استدلال روسیه منطق وجود دارد: اگر ناتو و ایالات متحده این کار را انجام می دهند، پس ما حق انجام آن را داریم.
به نوبه خود، ایبانز تأکید می کند :تصادفی نیست که روسیه با استقرار تسلیحات هسته ای در بلاروس واکنش نشان می دهد که به هیچ وجه نقض START III نیست. او خاطرنشان می کند: "روسیه با کاهش تنش به این که رهبران غربی چگونه می خواهند به مسلح سازی اوکراین ادامه دهند، پاسخ می دهد."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала