کاخ سفید: از عدم تمایل شی برای گفتگو با بایدن پس از حضور در مسکو نگرانیم

© Sputnik / Sergey Karpukhin/Pool /  مراجعه به بانک تصاویر کرملین: پوتین و شی جین پینگ درباره طرح صلح اوکراین صحبت نکردند
کرملین: پوتین و شی جین پینگ درباره طرح صلح اوکراین صحبت نکردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.03.2023
اشتراک
هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید گفت که هنوز هیچ تماس تلفنی بین جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، برنامه ریزی نشده است.
به گزارش اسپوتنیک، جان کربی در مصاحبه با شبکه خبری "سی بی اس" در پاسخ به سوالی درباره گفتگوی احتمالی بایدن و شی گفت: "هنوز تاریخی برای این تماس مشخص نشده است".
کربی همچنین تاکید کرد که بایدن به "حفظ خطوط ارتباطی باز" میان واشنگتن و پکن علاقه داشته و قصد دارد با رهبر چین گفت‌وگو کند.
پیش از این، سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفته بود که گفتگوی سران دو کشور "در زمان مناسب" انجام خواهد شد، اما در حال حاضر، "سر شی همچنان شلوغ است".
گفت و گوهای احتمالی تلفنی بین سران دو کشور می تواند اولین تماس آنها از زمان نشست سران گروه 20 در بالی در نوامبر 2022 باشد.
شی جین پینگ در روزهای 20 تا 22 مارس به روسیه سفر کرد. این سفر اولین دیدار پس از انتخاب مجدد وی به یک مقام ارشد رهبری چین بود.
در روز اول، رهبران روسیه و چین به مدت 4.5 ساعت در قالب گفتگوهای یک نفره دیدار کردند. در 21 مارس، شی جین پینگ با پوتین در قالب های مختلف حدود 6 ساعت در کرملین گفتگو کرد.
Президент РФ Владимир Путин и председатель КНР Си Цзиньпин во время встречи в Москве - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.03.2023
بیانیه مشترک روسیه و چین در نتیجه دیدار رهبران دو کشور در مسکو
در نتیجه این سفر، سران کشورها دو بیانیه را امضا کردند. سران کشورها این دیدار را موفقیت آمیز خواندند.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در دیدار با شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین، در مورد پیشرفت عظیم چین در توسعه صحبت کرد و خاطرنشان کرد که کل جهان "مطلوب واقعی است و ما حتی کمی به شما حسادت می‌کنیم."
کرملین همچنین توصیه کرد که سایر کشورها تجربه چین در توسعه پیشرفته را مطالعه کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала