سایپا روز دوشنبه به صورت رسمی در روسیه معرفی می شود

© Photo / Trade representation of Russia in Iranقرارداد توزیع در خصوص عرضه سه مدل خودرو سایپا به بازار روسیه بین شرکت روسی Best motors و شرکت خودروسازی ایرانی SAIPA به امضا رسید
قرارداد توزیع در خصوص عرضه سه مدل خودرو سایپا به بازار روسیه بین شرکت روسی Best motors و شرکت خودروسازی ایرانی SAIPA به امضا رسید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.03.2023
اشتراک
برند خودروسازی ایرانی سایپا ورود خود را به بازار روسیه در تاریخ 27 مارس به طور رسمی اعلام خواهد کرد. "بست موتورز" توزیع کننده رسمی خودروهای سایپا در روسیه خواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک، "سایپا" دومین خودروساز بزرگ ایران محسوب می شود. این شرکت خودروهای کلاس های مختلف را توسعه، تولید و به فروش می رساند.
در بیانیه مطبوعاتی این خودروساز ایرانی برای خبرنگاران روسی آمده است: "اولین گروه از خودروهای ایرانی برای بازار روسیه و همچنین آغاز فروش، ایجاد زیرساخت های خدماتی و چشم اندازهای بیشتر صنعت خودروی ایران روز دوشنبه توسط الکساندر استپانوف، مدیرعامل بست موتورز، ایرینا لاپکینا، مدیر روابط بین المللی و همچنین عباس میرزایی قاضی مشاور و نماینده شورای تجارت اوراسیا مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت".
پیش از این "فاطمی امین" وزیر صمت ایران امضای قرارداد واردات خودرو به کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا را تایید کرده بود. قرار است در مجموع 45 هزار دستگاه خودرو تحویل داده شود که از این تعداد 1000 دستگاه سایپا به بلاروس ارسال می شود و مابقی در بازار روسیه به فروش می رسد.
کل هزینه تحویل پارت این خودروها 450 میلیون دلار آمریکا خواهد بود. هزینه متوسط ​​یک خودرو حدود 10000 دلار آمریکا (765 هزار روبل) است. اما این هزینه شامل ترخیص خودرو از گمرک، پرداخت حقوق گمرکی و سود نمایندگی های رسمی و توزیع کنندگان نمی شود.
این خط شامل سه مدل است: هاچ بک Quik، سدان های ساینا و شاهین.
دو خودروی اول بر اساس طراحی سایپا 200، پلت فرم کیا پراید 1987 بازطراحی شده، و از یک موتور بنزینی 1.5 لیتری 87 اسب بخاری با گیربکس دستی یا CVT استفاده می کنند.
مدل شاهین پرچمدار سایپا است: خودروی چهار در به طول 4500 میلی متر، در زیر کاپوت پلت فرمSP1 سایپا و موتور 1.5 لیتری با قدرت 110 اسب بخار وجود دارد. این خودرو با یک گیربکس پنج سرعته دستی یا شش سرعته اتوماتیک تولید می شود.
در پایان بهمن ماه گزارش شد که توزیع کننده برند ایرانی سایپا درگیر صدور گواهینامه خودرو بوده و پس از دریافت مدارک لازم، تحویل برنامه ریزی شده تا پایان سال 2023 به 10000 دستگاه و 15000 و 20000 دستگاه به ترتیب در سال های 2023 و 2024 خواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала