بانک رزرو آمریکا: مشکلات در سیستم بانکی، این کشور را به رکود نزدیک می کند

CC BY-SA 2.0 / ctj71081 / Marriner S. Eccles Federal Reserve Board BuildingThe US Federal Reserve "is going to launch QE4 for the same reason they launched QE3, 2 and 1. They're going to try to stimulate the economy. Now that they stopped QE, the air is coming out of this bubble," says financial analyst Peter Schiff.
The US Federal Reserve is going to launch QE4 for the same reason they launched QE3, 2 and 1. They're going to try to stimulate the economy. Now that they stopped QE, the air is coming out of this bubble, says financial analyst Peter Schiff. - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.03.2023
اشتراک
رئیس بانک فدرال رزرو مینیاپولیس معتقد است، مشکلات در سیستم بانکی ایالات متحده می تواند تأثیر منفی بر بازار املاک و مستغلات و ساخت و ساز در این کشور داشته باشد و اقتصاد ایالات متحده را به رکود نزدیک کند.
به گزارش اسپوتنیک، "نیل کشکاری" رئیس بانک رزرو فدرال ایالات متحده در مصاحبه با شبکه خبری سی بی اس در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا مشکلات بانک های آمریکایی را که بر بخش ساخت و ساز کشور تاثیر می گذارد به رکود نزدیک می کند، گفت:" قطعاً اکنون ما را به هم نزدیکتر می کند".
کشکاری در عین حال خاطرنشان کرد: "هنوز مشخص نیست که آیا مشکلات فعلی در بخش مالی منجر به فروپاشی گسترده در وام‌دهی می‌شود و چقدر می‌تواند بر اقتصاد تأثیر بگذارد".
این بانکدار اذعان داشت که علیرغم بحث مداوم وضعیت با خود موسسات مالی در مورد خطرات احتمالی، تنظیم کننده بانکی "بی نقص" نیست و می تواند اشتباه کند.
میزان بدهی ها در جهان  به رکورد جدیدی رسید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.03.2023
صندوق بین‌المللی پول از افزایش خطرها برای ثبات مالی جهانی خبر داد
و در پایان، تاکید کرد که سیستم بانکی همچنان با "چالش های اساسی" و "مشکلات نظارتی" مواجه است:"من نمی گویم که تمام استرس از قبل پشت سر ماست. من انتظار دارم این روند زمان بر باشد".
مشکلات در بخش بانکی ایالات متحده در 10 مارس پس از بستن بانک "سیلیکون ولی"، یکی از بیست بانک بزرگ تجاری ایالات متحده، توسط قانونگذاران در ایالت کالیفرنیا آغاز شد. این بزرگترین ورشکستگی بانکی در ایالات متحده از زمان بحران مالی سال 2008 بود. تمام سپرده های بیمه شده از این بانک به یک ساختار جداگانه - بانک ملی بیمه سپرده سانتا کلارا منتقل شد.
برخلاف اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر ایمن ماندن سیستم بانکی این کشور، کارشناسان برآورد کردند که دولت آمریکا برای تثبیت آن به حداقل 2 تریلیون دلار نیاز دارد و 50 بانک دیگر ممکن است قبل از حل مشکل ساختاری توسط مقامات ورشکست شوند.
علاوه بر این، در بحبوحه ورشکستگی سیلیکون ولی، اقتصاددانان آمریکایی مطالعه‌ای را در شبکه تحقیقات علوم اجتماعی منتشر کردند مبنی بر اینکه وحشت مشتریان بدون بیمه و برداشت آنها از بانک‌ها، 186 موسسه اعتباری را با مشکلاتی تهدید می‌کند که ممکن است دارایی کافی نداشته باشند.
بانکهای آمریکا پس از فروپاشی SVB رکورد هفتگی استقراض از فدرال رزرو را جابجا کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.03.2023
داده نمایی
بانکهای آمریکا پس از فروپاشی SVB رکورد هفتگی استقراض از فدرال رزرو را جابجا کردند
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала