آمریکا پس از حمله به پایگاه هایش قصد کاهش حضور در سوریه را ندارد

© AP Photo / Susan Walshجان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا
جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.03.2023
اشتراک
هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی آمریکا اعلام کرد، کشورش متحده قصد ندارد حضور نظامی خود در سوریه را پس از سلسله حملات به پایگاه های خود کاهش دهد و اقدامات تلافی جویانه جدید علیه گروه های حامی ایران را رد نمی کند.
به گزارش اسپوتنیک، جان کربی روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی CBS در پاسخ به این سوال مجری که آیا آمریکا قصد دارد حضور نظامی در سوریه را در سطح فعلی خود حفظ کند، گفت: "ما کاملا به این موضوع متعهد هستیم". وی ادامه داد: "وظیفه ما برای نابودی داعش تغییر نخواهد کرد. ما کمتر از 1000 نیرو در سوریه داریم که به این وظیفه اختصاص داده شده اند. این بسیار کمتر از قبل است، اما کافی و بسیار مهم است. بنابراین ما به این وظیفه ادامه خواهیم داد".
کربی همچنین انجام حملات تلافی جویانه بیشتر علیه گروه های طرفدار ایران در سوریه را رد نکرد.
وی اضافه کرد:" در صورتی که رئیس جمهور برای حفاظت از ارتش و پایگاه های ما ممکن و ضروری بداند، قطعاً امکان اقدامات بیشتر ایالات متحده را رد نمی کنم".
پنتاگون روز پنجشنبه گزارش داد که یک پهپاد ایرانی به پایگاه ائتلاف بین المللی ضد تروریستی به رهبری آمریکا در شمال شرق سوریه حمله کرد که طی آن یک پیمانکار آمریکایی و پنج سرباز کشته و یک پیمانکار دیگر زخمی شدند. در پاسخ، نیروی هوایی آمریکا مجموعه‌ای از حملات هوایی را به اهدافی در سوریه انجام داد که به گفته واشنگتن، ممکن است با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مرتبط باشد. صبح روز جمعه، یک پایگاه دیگر آمریکایی مورد شلیک موشک قرار گرفت که در نتیجه آن به کسی آسیب نرسید.
همانطور که شبکه تلویزیونی الحداس از دبی روز شنبه گزارش داد، تعداد تلفات در صفوف تشکل های شیعه در نتیجه حملات آمریکایی ها به 19 نفر رسیده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала