نماینده کنگره: آمریکا در زمینه ساخت سلاح های ابر صوت از چین عقب مانده است

© Photo / Lockheed Martinموشک ابر صوت آمریکا
موشک ابر صوت آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.03.2023
اشتراک
داگ لامبورن، نماینده کنگره آمریکا اعلام کرد ایالات متحده باید بر توسعه سلاح های ابر صوت تمرکز کند که در این زمینه از چین بسیار عقب مانده است.
به گزارش اسپوتنیک، این نماینده کنگره در سخنان خود در مرکز تحقیقات CSIS در واشنگتن گفت: "چیزهایی وجود دارد که ما باید نگران آنها باشیم و تحقیقات، تولید و پیشرفت در زمینه هایی مانند تهدیدات ابر صوت، به ویژه از سوی چین را تأمین مالی کرده و توسعه دهیم". او گفت: "در روسیه زیاد صحبت می‌کنند و احتمالاً فناوری‌های ابتدایی‌تری دارند اما چین تهدیدی رو به رشد در زمینه سلاح‌های ابر صوت است".
هواپیمای بمب افکن  B-52H Stratofortress  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.03.2023
نیروی هوایی آمریکا نمونه اولیه یک موشک ابرصوت را آزمایش کرد
لامبورن هشدار داد که چین قصد دارد صدها و هزاران موشک از این نوع بسازد.اما واشنگتن به نوبه خود، طبق ارزیابی وی، چنین فناوری هایی را در سطح مناسبی ندارد. این نماینده کنگره آمریکا با یادآوری اینکه امروز هیچ کشوری در جهان توانایی مقابله با سلاح های ابر صوت را ندارد، گفت: ما در زمینه تسلیحات ابر صوت توانمندی قابل قبولی نداریم و به نظر وی این نیز نیازمند توجه ویژه است.
در اوایل ماه مارس، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا گفت که توسعه موشک‌های ابر صوت مستلزم گسترش ظرفیت‌های صنعتی است و دستور داد تعدادی از محدودیت‌های مربوط به آن‌ها از قانون تولید دفاعی برداشته شوند.
ایالات متحده در توسعه تسلیحات ابر صوت از روسیه و چین عقب مانده که در آنها چنین سیستم هایی قبلاً حتی در جنگ مورد استفاده قرار گرفته اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала