زلنسکی آغاز ضد حمله علیه روسیه را به دلیل کمبود تسلیحات غیرممکن اعلام کرد

© AP Photo / Nariman El-Moftyسربازان اوکراینی
سربازان اوکراینی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.03.2023
اشتراک
ولودیمیر زلنسکی، رهبر اوکراین اعلام کرد کی یف به دلیل کمبود شدید تسلیحات هنوز نمی تواند حمله متقابل علیه روسیه را آغاز کند.
به گزارش اسپوتنیک، او در مصاحبه ای با روزنامه ژاپنی یومیوری گفت: "ما هنوز نمی توانیم شروع کنیم. ما نمی توانیم سربازان شجاع خود را بدون تانک، توپخانه و سیستم های موشک پرتاب چندگانه هیمارس (HIMARS) به خط مقدم بفرستیم."
زلنسکی همچنین خاطرنشان کرد که اوکراین "در حال حاضر در انتظار تامین تسلیحات از سوی شرکای خود است" و وضعیت در شرق این کشور را "نامطلوب" خواند.
زلنسکی در مورد ارسال تسلیحات به اوکراین تاکید کرد که "اگر اراده سیاسی وجود داشته باشد، راهی برای حمایت وجود خواهد داشت" اما کی یف "در وضعیت درگیری مسلحانه قرار دارد و نمی تواند منتظر بماند."
پوشیلین: غرب اوکراین را به سوی ضد حمله سوق می دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.03.2023
پوشیلین: غرب اوکراین را به سوی ضد حمله سوق می دهد
یک روزنامه نگار ژاپنی با زلنسکی در قطاری که از خرسون به کی یف می رفت، مصاحبه کرد. او بیشتر وقت خود را به درخواست کمک بیشتر به اوکراین، به ویژه از ژاپن اختصاص داد.
پیش از این، دنیس پوشیلین، سرپرست موقت جمهوری خلق دونتسک، گفته بود که غرب اوکراین را برای انجام یک حمله متقابل به منظور توجیه تامین مالی و لجستیکی کی یف "تحت فشار" قرار می دهد. دیمیتری مدودف معاون رئیس شورای امنیت روسیه در مصاحبه با رسانه های برجسته روسیه از جمله ریانووستی خاطرنشان کرد، کی یف در حال آماده شدن برای عملیات تهاجمی است، مسکو از این موضوع آگاه است و ستاد کل در حال آماده سازی تصمیمات خود در پاسخ است.
در همان زمان، یان گاگین مشاور سرپرست موقت جمهوری خلق دونتسک خاطرنشان کرد که تعداد نیروهای اوکراینی در این جمهوری هنوز به آنها اجازه نمی دهد که ضد حمله ای را انجام دهند. کارشناسان آمریکایی در مقاله ای در نشریه فارن افرز هشدار دادند که در حالی که کی یف برای حمله آماده می شود، خسارات انسانی و مادی می تواند موفقیت احتمالی آن را محدود کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала