- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

حمله ارتش روسیه به مجموعه‌ای از تجهیزات اوکراینی در نزدیکی خرسون

© Sputnik / Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر Работа реактивных систем залпового огня "Град" ВС РФ в зоне проведения СВО
Работа реактивных систем залпового огня Град ВС РФ в зоне проведения СВО - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.03.2023
اشتراک
نیروی زمینی ارتش روسیه شبانه به مجموعه‌ای از تجهیزات نظامی نیروهای مسلح اوکراین در نزدیکی خرسون حمله کرد.
یک منبع آگاه به اسپوتنیک گفت که نیروی زمینی ارتش روسیه به پارکینگ نیروهای اوکراینی در نزدیکی روستای نوورایسک در استان خرسون حمله کردند.
این منبع گفت: در این عملیات پنج خودروی اوکراینی منهدم شد، هشت سرباز از نیروهای مسلح اوکراین کشته شده و ده سرباز از نیروهای مسلح اوکراین مجروح شدند.
وی افزود: این حمله شبانه وارد شده است.
همچنین در نزدیکی بلوزرکا، جنگنده‌های روسی هویتزر 2 اس 1 "گووزدیکا" را با مهمات منهدم کردند و پنج نیروی مسلح اوکراین نیز منهدم شدند.
وزارت دفاع روسیه گزارش داد: علاوه بر این، در جهت خرسون، نیروهای روسیه حداکثر 35 نظامی اوکراینی و یک هویتزر خودکششی "گووزدیکا" را در یک روز منهدم کردند.
در گزارش این وزارتخانه آمده است: بیش از 35 نظامی اوکراینی، 10 دستگاه خودرو و همچنین یک هویتزر خودکششی "گووزدیکا" در جریان خسارت آتش سوزی در جهت خرسون منهدم شدند.
در اوایل نوامبر، فرماندهی ارتش روسیه تصمیم گرفت که نیروها را از ساحل راست دنیپر دراستان خرسون منتقل کند و در امتداد ساحل چپ دنیپر از مواضع روسیه دفاع کند. مقامات مدنی به نوبه خود تخلیه غیرنظامیان را در ساحل راست سازماندهی کردند که به دلیل گلوله باران مداوم و خطر سیل در صورت حمله به سد نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا در خطر بودند.
اکنون نیروهای روسیه 75 درصد از قلمرو استان خرسون را کنترل می کنند، نیروهای مسلح اوکراین کرانه سمت راست از جمله مرکز منطقه ، شهر خرسون را در اختیار دارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала