تحلیگر آمریکایی توضیح داد که چرا آمریکا نمی تواند روسیه را شکست دهد

© Sputnik / Artur Gabdrahmanov /  مراجعه به بانک تصاویر معترض سیاهپوست در آمریکا
معترض سیاهپوست در آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.03.2023
اشتراک
کاتلین براش در مقاله خود در نشریه "امریکن تینکر" ابراز عقیده کرد دولت بایدن برخلاف روسیه و چین رویکرد اشتباهی در قبال موضوع حافظه سیاسی مردم دارد که آمریکا را در موقعیت نامناسبی قرار می دهد.
به گزارش اسپوتنیک، وی نوشته است: "میزان محبوبیت ولادیمیر پوتین 82 درصد است، چینی ها تقریباً به اتفاق آرا به دولت شی جین پینگ اعتماد دارند، در حالی که کمتر از یک سوم آمریکایی ها به مقامات خود اعتماد دارند. این آمار تصادفی نیست و حکایت از شکست اجتناب ناپذیر آمریکا در جنگ سرد دوم دارد."
هدف روسیه، همانطور که توسط براش توضیح داده شده، پرورش چنین حافظه سیاسی است تا شهروندانش بتوانند به میهن خود افتخار کنند و به پرچم و ارتش خود احترام بگذارند. روسیه بر شکست های مختلف گذشته خودتمرکز نمی کند، بلکه صفحات قهرمانانه و حماسی در تاریخ روسیه، اول از همه، روز پیروزی در جنگ بزرگ میهنی (جنگ دوم جهانی) را تجلیل می کند. به گفته نویسنده، چین از رویکرد مشابهی استفاده می کند و توجه جدی به میهن پرستی و حافظه سیاسی در شرایط تهدید مداوم استقلال خود از سوی غرب دارد.
 پوتین و شی جین پینگ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.03.2023
در آمریکا در رابطه با نزدیکی روسیه و چین از "کابوسی که به واقعیت تبدیل شد" ترسیدند
در عین حال، نویسنده می نویسد، نخبگان و مقامات ایالات متحده حافظه سیاسی خود را نه بردوران قهرمانانه گذشته، بلکه بر دوران منفی، مانند برده داری یا نژادپرستی سیستماتیک متمرکز می کنند. براش خاطرنشان می کند که در این زمینه، آمریکایی ها نه به کشور و پرچم خود، بلکه به پرچم رنگین کمان LGBT (نشان اقلیت‌های جنسی و جنسیتی) و مبارزه برای حقوق اقلیت ها افتخار می کنند.
پیش از این، نشریه چینی گلوبال تایمز مقاله ای منتشر کرده بود که در آن گفته می شد چین در حال تبدیل شدن به شریک سودآورتر و قابل اعتمادتر در صحنه جهانی نسبت به ایالات متحده آمریکا است. دیپلماسی آمریکا بمب‌ها و پایگاه‌های نظامی برخلاف همکاری دوجانبه سودمند چین با سایر کشورها، در درجه اول در آسیای جنوب شرقی و خاورمیانه، به گسترش نفوذ واشنگتن در جهان کمک نمی‌کند. نویسندگان این مقاله خاطرنشان کردند: مشکل ایالات متحده این است که با زمان همگام نمی شود، تمایلات اکثر کشورهای جهان را درک نمی کنند و در سمت اشتباه تاریخ قرار می گیرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала