گزارش و تحلیل

ایران به دنبال جنگ با هیچ کشوری نیست

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / (cropped image)Первый учебно-боевой реактивный иранский самолет Yasin на авиабазе базы Шахид Ноже в Хамадане, Иран
Первый учебно-боевой реактивный иранский самолет Yasin на авиабазе базы Шахид Ноже в Хамадане, Иран - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.03.2023
اشتراک
جان کربی سخنگوی کاخ سفید اظهار داشته بود که آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست.
البته بماند که آمریکایی ها بارها ایران را تهدید به حمله نظامی و جنگ کرده اند و تاریخ ثابت کرده که لام تا کام نمی شود روی حرف آمریکایی ها حساب باز کرد، اما خوب همین که سخنگوی کاخ سفید چنین اظهار نظری را مطرح می کند خیلی خوب است.
ایرانی ها هم هیچ وقت به دنبال جنگ با هیچ کشوری نیستند و فقط به دنبال تامین امنیت خود و دفاع از سرزمین خود می باشند.
به صورت تاریخی همیشه ایران مورد طمع بیگانگان بوده و مدام مورد حمله قرار گرفته است.
امروزه هم اگر کسی جسارت حمله به ایران را نمی کند به این دلیل نیست که نمی خواهند به ایران حمله کنند بلکه به این دلیل است که نمی توانند به ایران حمله کنند.
اگر اینها می توانستند به ایران حمله کنند قطعا لحظه ای درنگ نمی کردند و به ایران حمله می کردند.
دلیلش هم پر واضح است، موقعیت استراتژیک ژئوپولیتیک ایران و منابع خدادادی سرزمینی بی نظیر این کشور.
برخی تصور می کنند که چالش به وجود آمده میان ایران و آمریکا به دلیل حمله برخی به سفارت آمریکا در تهران و یا مسئله برنامه هسته ای ایران و... است.
باید مقداری تاریخ مطالعه کنند تا متوجه شوند مشکل هیچ کدام از اینها نیست، مشکل ایران با لابی های قدرت پشت پرده در کشورهای غربی است.
اینها قرن ها است چشم طمع به سرزمین ایران دوخته اند و بر همین اساس هم کینه و دشمنی اینها با ایران ادامه دارد.
اگر به تاریخ نگاهی گذرا داشته باشید می بینید که بحث مذاکرات میان ایران و کشورهای غربی از زمان قرارداد دارسی در سال 1901 میلادی شروع شد.
از همان زمان انگلیسی ها به تعهدات خود عمل نکردند و تلاش کردند سر ایرانی ها کلاه بگذارنند و نفت آنها را بدزدند و پول آن را به ایرانی ها ندهند و بحث و جدل میان ایران و آنها شروع شد و حتی رضا شاه هم که آمد برای حل این اختلاف هرچه می خواستند را پذیرفت ولی باز هم به تعهدات خود عمل نکردند.
بعدها هم که مصدق آمد و نفت را ملی اعلام کرد و این بار آمریکا و انگلیس در مقابل ایران ایستادند چون لابی های قدرت که در انگلیس بودند در حال انتقال به آمریکا بودند.
امروزه هم به بهانه برنامه هسته ای در حال دشمنی با ملت ایران می باشند.
حتی همین الآن هم اگر ایران بیاید و همه خواسته های آنها را بپذیرد و چشم بسته هر توافقی که روی میز بگذارند امضا کند، باز هم آنها زیر توافق خواهند زد و دنبال بهانه دیگری برای دشمنی با ملت ایران خواهند بود.
برجام هم نمونه حی و حاضر آن است.
گویند: "نیش عقرب نه از ره کین است اقتضای طبیعتش این است".
برخی تصور می کنند برجام اولین قرارداد است اما ما چندین قرارداد مشابه هم در زمان قاجار هم در زمان رضا شاه و محمد رضا شاه با آنها داشتیم که عاقبتشان عاقبت همان برجام شد.
به هر حال امروزه نیروهای آمریکایی در سوریه مورد حمله قرار گرفته اند.
طبق همه مقررات و موازین بین المللی نیروهای آمریکایی در سوریه نیروهای اشغالگر هستند و رسما در حال سرقت نفت سوریه می باشند و مباشرین آمریکایی در آن منطقه همه نمایندگان همان کمپانی های دزدان می باشند.
طبق همان موازین بین المللی که در سازمان ملل تدوین شده و آمریکا هم امضا کننده آن می باشد ملت ها حق مقاومت در مقابل اشغالگران را دارند و به همین دلیل ملت سوریه و عراق همه حق دارند به هر وسیله ای می توانند در قبال حضور آمریکایی ها در سرزمین خود واکنش نشان دهند و حمله به مواضع آمریکایی ها در سوریه توسط مردم سوریه طبق همه موازین و مقررات بین المللی عملی مشروع است و اعتراض و واکنش آمریکایی ها غیر مشروع می باشد.
ادعای آمریکایی ها مبنی بر اینکه برای مبارزه با داعش در این منطقه حضور دارند هم کاملا دروغ است، خود آمریکایی ها داعش را ایجاد کرده اند وخودشان آنها را نگه می دارند و از زمان اعلام تاسیس داعش تا به حال داعشی ها حتی یک عملیات بر علیه منافع آمریکا خارج از عراق و سوریه انجام نداده اند.
باور ندارید در اینترنت جستجو کنید.
آمریکایی ها هم کاری که بتوان از آن نام برد بر علیه داعش انجام نداده اند و دلیل اینکه داعش امروزه در عراق و سوریه شکست خورده فقط مقاومت مردمی مردم عراق و سوریه وفداکاری ارتش های سوریه و عراق بر علیه داعش بوده و هست.
اینها از مقاومت مردمی هم به عنوان یاران ایران نام می برند و امروزه در حال حمله به همین ها می باشند.
در واقع آمریکایی ها به جای اینکه در جنگ با داعش باشند در آنجا در حال حمایت از داعش هستند و در حال بمباران و هدف قرار دادن نیروهایی هستند که با داعش جنگیده و می جنگند.
توقع اینکه ایرانی ها بیایند و به مردم سوریه وعراق بگویند شما هیچ واکنشی به حضور آمریکایی ها در این منطقه نشان ندهید و بنشینید تماشا کنید اینها نفت شما را می دزدند و می برند، توقع بی جایی بیش نیست.
حتی اگر ایران هم این را بخواهد آنها انجام نمی دهند.
امروزه آمریکایی ها در حال سرقت علنی نفت سوریه هستند و ترامپ با پر رویی تمام از این مسئله به عنوان یک افتخار صحبت کرده بود و در عراق هم که می بینیم همه نفت عراق که صادر می شود پولش به حسابی در آمریکا می رود که در اختیار آمریکایی ها است و به صورت قطره چکانی به دولت عراق پرداخت می کنند.
در حالی که مردم عراق امروزه بیش از 120 میلیارد دلار سرمایه در این حساب دارند آنها مجبور هستند در اسفبار ترین شرایط زندگی کنند.
در حالی که سوریه آن قدر نفت دارد که نیاز داخلی خود را تامین کند و صادرات هم انجام دهد ولی آمریکایی ها نفت سوریه را می دزدند و مردم سوریه مجبور هستند در شرایط دشوار زندگی کنند.
اگر واقعا رئیس جمهوری آمریکا دلواپس جان سربازان آمریکایی است به نظر می رسد به نفعشان است که به قوانین بین المللی تمکین کنند و سریع نیروهای خود را از منطقه خارج کنند.
با خروج نیروهای آمریکایی از منطقه قطعا مردم این منطقه خود به خوبی بلد هستند چگونه امنیت برقرار کنند و با یکدیگر کنار بیایند.
هزاران سال قبل از اینکه چیزی به عنوان ایالات متحده آمریکا وجود داشته باشد مردمان این منطقه با هم با آسایش زندگی می کردند و فقط زمانی بحران ها در این منطقه شروع شد که پای استعمارگران غربی به این منطقه باز شد و امروزه هم بزرگترین دلیل همه بحران ها در منطقه خاورمیانه حضور آمریکا در این منطقه و البته ایجاد اسرائیل توسط انگلیسی ها است.
این دو مشکل یعنی حضور آمریکا در منطقه و وجود اسرائیل حل شود مطمئن باشید هیچ مشکلی در این منطقه میان مردم منطقه وجود ندارد که نتوانند با هم به شکلی کنار بیایند.
راهکار این دو مسئله هم بسیار ساده است، هیچ کدام هم نیاز به جنگ ندارد، خروج آمریکایی ها از منطقه ای که ده هزار کیلومتر از خاک آنها دور است و انجام یک رفراندوم زیر نظر مجامع بین المللی که تعیین کند مردم از نهر تا بحر چه دولتی را می خواهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала