افزایش ۵۸ درصدی ماموریت های اورژانس ایران در سال نو

© Photo / IRNAبهرام عین اللهی
بهرام عین اللهی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.03.2023
اشتراک
وزیر بهداشت ایران با اشاره به افزایش ۵۸ درصدی ماموریت های اورژانس در نوروز، گفت: اورژانس کشور در حد استانداردهای جهانی ارتقا می‌یابد.
به گزارش اسپوتنیک و به نقل از مهر، بهرام عین اللهی، در حاشیه حضور در سازمان اورژانس ایران، اظهار داشت: نیروهای اورژانس در سراسر کشور، بی ادعا مشغول خدمت رسانی به مردم و مصداق واقعی مدافعان گمنام سلامت هستند.
وی از رسانه‌های جمعی و خبری خواست تا خدمات اورژانس را به نحو شایسته‌ای پوشش دهند، چرا که کارکنان اورژانس، شبانه‌روز و در حوادث مختلف همواره پای کار مردم بوده و هستند.
وزیر بهداشت گفت: متوسط زمان حضور اورژانس در صحنه حوادث به ویژه در تصادفات جاده‌ای حدود ۱۴ دقیقه، در شهرهای کوچک ۸ دقیقه و در شهرهای بزرگ ۱۰ تا ۱۲ دقیقه است.
وی با بیان اینکه مأموریت‌های اورژانسی از آغاز سال جدید تاکنون ۵۸ درصد افزایش یافته است، علت این افزایش را بیشتر شدن ترددهای جاده‌ای و مسافرت‌ها برشمرد.
عین‌اللهی افزود: در ایام نوروز حدود ۴۴ هزار و ۴۰۰ درمان در محل انجام شده است و همچنین ۵ هزار و ۶۷۱ اعزام به مراکز درمانی صورت گرفته که حدود ۷۶ اعزام با پرواز هوایی بوده است.
به گفته وزیر بهداشت از آغاز سال جدید تاکنون مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی رشد ۵۸ درصدی داشته و حدود ۲۷ هزار پزشک متخصص و ۴ هزار و ۵۰۰ پزشک فوق تخصص در این ایام مشغول به فعالیت هستند که این آمار فقط مربوط به ۶۶۴ بیمارستان دانشگاهی است و حال آنکه مجموعاً هزار و ۶۶ بیمارستان در ایام نوروز و تعطیلات آماده خدمات رسانی بهداشتی و درمانی به مردم هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала