گزارش و تحلیل

چرا جامعه جهانی به داد مردم فرانسه و اسرائیل نمی رسد؟

© Ekaterina Pokrovskyچرا جامعه جهانی به داد مردم فرانسه و اسرائیل نمی رسد؟
چرا جامعه جهانی به داد مردم فرانسه و اسرائیل نمی رسد؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.03.2023
اشتراک
چند هفته است مردم اسرائیل وفرانسه به دلیل تضییع حقوق دمکراتیک خود به خیابان ها آمده اند اما جامعه جهانی سکوت اختیار کرده و هیچ ترتیب اثری به خواسته این مردم نمی دهد.
در اسرائیل نتانیاهو ساده ترین قوانین مردم سالاری را زیر پا گذاشته و قوانین و مقررات را شخصی سازی کرده به گونه ای که نه فقط برای خود در قبال مراجع قضایی بتواند مصونیت ایجاد کند بلکه حتی برکناری نخست وزیر را به رای دو سوم کابینه ای که خود انتخاب می کند گره بزند و اینگونه نباشد که از بین رفتن نصاب قانونی نصف به علاوه یک حامی نخست وزیر در کنیست که عرف قوانین اسرائیل بود موجب برکناری وی گردد.
عملا مشاهده می کنیم اسرائیل در روز روشن در حال تبدیل شدن به یک کشور دیکتاتوری است و جامعه جهانی در قبال تضییع حقوق مردم این کشور "که مسلمان نیستند" بلکه یهودی هستند واکنشی نشان نمی دهد.
درگیری تظاهرکنندگان با پلیس در شهر نانت فرانسه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.03.2023
چندرسانه ای
آشوب های شبانه و جنون در خیابان های فرانسه
تا همین چند صباح پیش آمریکایی ها و غربی ها ادعا می کردند که اسرائیل تنها دمکراسی در خاورمیانه است.
آنها از دمکراسی ای حمایت می کنند که بر اساس قانون اساسی نوشته نشده، در واقع آنجا قانون اساسی ای وجود ندارد، و هیچ حمایتی از حق و حقوق شهروندان در آن نمی شود و چند نفر می توانند به صورت سلیقه ای و باند بازی هر کاری دلشان می خواهد در قبال نظر ملیون ها نفر دیگر انجام دهند.
واکنش مردم اسرائیل حتی به افسران و خلبانان هم رسیده و بسیاری از خلبانان از هدایت هواپیمای نتانیاهو در سفر های خارج کشور به عنوان اعتراض خودداری می کنند اما باز هم می بینیم که نه فقط جامعه جهانی واکنشی نشان نمی دهد واهمیتی به خواست اکثریت مردم اسرائیل نمی دهند بلکه حتی در آلمان و انگلیس و... از نتانیاهو پذیرایی هم می کنند.
از سوی دیگر می بینیم در فرانسه قیامت شده و ملیون ها نفر از مردم فرانسه به خیابان آمده اند و بر علیه تصمیم ایمانیویل مکرون برای افزایش سن بازنشستگی معترض می باشند، اما باز هم جامعه جهانی سکوت اختیار کرده و توجهی به خواسته مردم فرانسه "که مسلمان نیستند" ندارد.
وزارت خارجه آمریکا: توافق ایران و چین را به دقت زیر نظر داریم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.03.2023
عصبانیت دولت بایدن از سیاست نخست وزیر اسرائیل
طبق گزارش های رسانه های غربی به دلیل خشونت مفرط پلیس فرانسه در برخورد با معترضین مسالمت آمیز تا به حال بیش از پانصد نفر از آنها زخم های بسیار شدیدی دیده اند که نیاز به بستری شدن در بیمارستان ها دارند و صدها تن بازداشت شده اند و چندین نفر هم کشته شده اند.
طبق اظهار نظر های کارشناسان فرانسوی و شخصیت های رسانه ای دولت فرانسه از اعلام تعداد دقیق کشته و زخمی ها و بازداشتی ها خودداری می کند و فقط در باره تعداد مجروحین نیروهای مسلح و انتظامی صحبت می کند و تعداد بازداشتی ها را بسیار کمتر از تعداد واقعی بازداشتی ها و زخمی ها اعلام می کند.
دولت فرانسه در برخورد خود با معترضین از هیچ وسیله ای دریخ نکرده وبه زن و مرد و پیر و جوان رحم نکرده و حتی طبق برخی گزارش ها شدید ترین برخورد ها را با زنان و پیران انجام داده.
این افراد حتی حق اینکه بتوانند به حیوانات خانگی خود رسیدگی کنند و یا به آنها آب و غذا برسانند هم نداشته اند و بسیاری از فعالین دلواپس حیوانات خانگی بازداشت شدگان و کشته و زخمی ها هستند چرا که تنها خانواده بسیاری از اینها حیوانات خانگی شان بوده اند.
این مطلب اخیر را بنا به شوخی نمی گویم، یکی از کارشناسان فرانسوی همین دو سه روز پیش این را اظهار می داشت.
این این شرایط هیچ خبری از مجامع حقوقی بین المللی و حقوق بشر و انسان و حتی حقوق حیوانات و... هم مشاهده نمی کنیم.
تا چند صباح پیش بحث از باغ سبز اروپا و جنگل وحشی خارج اروپا بود و برخی مسلمان ستیز اظهار می داشتند که هر بلایی سر مسلمانان بیاید مشکلی نیست فقط سر مسیحی ها و یهودی ها نیافتد.
حالا که این اتفاق ها و بلاها نه فقط سر مسیحی ها و یهودی ها می افتد بلکه سر مسیحی ها اروپایی و یهودی های اسرائیلی می افتد، پس چرا ساکت هستید؟
چرا در مورد تضییع حقوق شهروندان یهودی در اسرائیل و شهروندان مسیحی در اروپا واکنشی نشان نمی دهید؟
Мусорные пакеты на фоне Эйфелевой башни, после того как сборщики мусора объявили забастовку против пенсионных реформ во Франции - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.03.2023
تشدید بحران انباشت زباله‌ها در خیابان‌های پاریس
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала