کارشناس: ناتو صربستان را برای میلیاردها سال آینده مسموم کرد

بمباران یوگسلاوی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.03.2023
اشتراک
مواد رادیواکتیو که در جریان بمباران سال 1999 خاک صربستان را آلوده کرد، هنوز هم باعث مرگ مردم می شوند.
دکتر زورکا ووکمیروویچ، دکتر شیمی فیزیک و کارشناس صرب در مصاحبه با اسپوتنیک در مورد برنامه های لندن برای تحویل گلوله ها و بمب های حاوی اورانیوم ضعیف شده به اوکراین چنین اظهار نظر کرد.
او گفت: بدترین پیامد این است که تمام اورانیومی که پرتاب می شود با باران به آب های زیرزمینی رسیده و آب آشامیدنی را آلوده می کند. اگر خاک پاک نشود، تا میلیاردها سال آینده آلوده خواهد ماند."
یک سرباز ارتش یوگسلاوی میزان تشعشات رادیواکتیو را در منطقه بمباران شده در  پرشوو، صربستان اندازه گیری می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.03.2023
چندرسانه ای
مهمات حاوی اورانیوم ضعیف شده: نتایج استفاده از آنها در بوسنی، یوگسلاوی و عراق + تصاویر
به گفته ووکمیروویچ، تعداد دقیق بیماران سرطانی پس از حملات "اورانیوم" ناتو مشخص نیست. با این حال، اکنون میزان بروز سرطان در صربستان تقریباً سه برابر بیشتر از میانگین جهانی است.
یادآور می شود انگلیس قصد دارد گلوله ها و بمب های حاوی اورانیوم ضعیف شده به اوکراین تحویل دهد.
در گذشته گلوله های حاوی اورانیوم ضعیف شده در درگیری های بالکان و عراق استفاده می شد. میله اورانیوم ضعیف شده به انفجار شدت می بخشد و این تنها مزیت آن است. مدت کوتاهی پس از استفاده از این گلوله ها در یوگسلاوی، نیروهای بین المللی حافظ صلح ، سربازان و ساکنان محلی در مجاورت مناطق آسیب دیده شروع به ابتلا به سرطان خون و انواع دیگر سرطان کردند. تا سال 2001، 19 حافظ صلح ناتو بر اثر بیماری های مختلف مرتبط با تشعشعات رادیو آکتیو جان باختند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала