حضور هزاران معترض در خیابان های شهرهای مختلف فرانسه + ویدئو

© AFP 2023 / Stephane de SakutinПротесты во Франции против санитарных пропусков
Протесты во Франции против санитарных пропусков - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.03.2023
اشتراک
هزاران معترض به اصلاحات قانون بازنشستگی در فرانسه دست به اعتصاب عمومی زدند.
به گزارش اسپوتنسک به نقل از رسانه های محلی، هزاران معترض به خیابان ها در شهرهای مختلف فرانسه آمدند، چایی که نهمین اعتصاب عمومی بر علیه اصلاحات قانون بازنشستگی در جریان می باشد.
بنا بر گزارشات شبکه تلویزیونی BFMTV، فعالیت اپراتئر ملی خطوط آهن فرانسه SNCF محدود شده است، زیرا ک چهارم کارکنان آن در اعتصاب عمومی شرکت کرده اند. در شهر رن نیز پلیس برای پراکنده کردن تظاهرکنندگان از دستگاه های آبپاش و گاز اشک آور استفاده کرد.
در شهر پاریس فراد معترض به اصلاحات قانون بازنشستگی خطوط آهن را بستند که به همین دلیل بور قطارها در ایستگاه قطار لیون متوقف شد. کارکنان فرودگاه شارل دو گل عبور به سمت ترمینال ها را متوقف کردند و برج ایفل و کاخ ورسای برای بازدید بسته شده اند.
رادیو France blueگزارش می دهد که معترضان جاده ها را در برست، رن، سن بریو، لوریان و کمپر بستند. در شهر فسنهایم کارکنان نیروگاه حرارتی را مسدود کردند.
علاوه بر آن در بلون سور مر معترضان موانعی را در ورودی به بنادر بزرگ ماهیگیری فرانسه بستند. کار بنادر در کان و کاله مختل شده است. تظاهر کنندگان بیش از 400مرکر آموزشی را در سراسر کشور تعطیل کردند.
اعتصاب روز پنجشنبه اولین اعتصاب پس از اطلاعیه نخست وزیر در خصوص تصویب اصلاحیه قانون بازنشستگی بدون رای گیری اجباری در پارلمان کشور بود. اعتراضات شهروندان بعد از مصاحبه امانوئل مکرون رئیس جمهور که روز 22 مارس از تلویزیون پخش شد، شدت گرفت مکرون در این مصاحبه از قانون جدید حمایت کرد و از اینکه دولت نتوانسته اصلاحات لازم را بهتر به شهروندان فرانسه توضیح دهد، ابراز تاسف کرد.
شایان ذکر است که پیشتر رادیو اسپوتنیک خبر داده بود که نمایندگان مجلس فرانسه امانوئل مکرون را به بی احترامی به "تجمعات" متهم کرده بودند.
درگیری تظاهرکنندگان با پلیس در شهر نانت فرانسه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.03.2023
چندرسانه ای
آشوب های شبانه و جنون در خیابان های فرانسه
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала