استولتنبرگ خواستار حمایت بلندمدت کشورهای غربی از اوکراین شد

© Sputnikدبیرکل ناتو از غرب خواست برای حمایت بلندمدت از اوکراین آماده شود
دبیرکل ناتو از غرب خواست برای حمایت بلندمدت از اوکراین آماده شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.03.2023
اشتراک
ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، از غرب خواست تا برای حمایت بلندمدت از اوکراین آماده باشد ، زیرا او چشم‌اندازی برای راه‌ حل صلح‌آمیز نمی‌بیند.
به گزارش اسپوتنیک، استولتنبرگ که با روزنامه بریتانیایی گاردین مصاحبه کرده است، معتقد است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه "طرح صلح" برای اوکراین ندارد. وی می‌گوید: "در نتیجه، ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه، آلمان و سایر کشورهای غربی باید برای مدت طولانی از اوکراین با ارسال سلاح، مهمات و قطعات یدکی حمایت کنند."
به گفته دبیرکل این ائتلاف نظامی، تلاش‌های میانجی‌گری چین باید با تلاش‌هایی برای درک موضع کی یف و تعامل مستقیم با ولودیمیر زلنسکی همراه باشد.
به نوشته گاردین، او (استولتنبرگ) شکایت کرد که پکن هنوز تهاجم روسیه را محکوم نکرده است.
شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، روز سه شنبه پس از گفتگو با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، گفت که چین به موضعی واقع بینانه و بی طرفانه در قبال بحران اوکراین پایبند است، فعالانه آشتی را ترویج می کند و مذاکرات را برای حل آن از سر می گیرد.
مسکو بارها اعلام کرده است که برای مذاکره آماده است، اما کی یف در سطح قانونگذاری این را ممنوع کرده است. ولودیمیر زلنسکی پیشتر در نشست G20 گفته بود که "مینسک-3 وجود نخواهد داشت".
به گفته دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه، چنین سخنانی به منزله " تایید کاملاً " موضع عدم تمایل کی یف به مذاکره است. مسکو آماده بررسی پیشنهادهای کیف برای حل و فصل با در نظر گرفتن پیشنهادات طرف روسی و وضعیت واقعی "روی زمین" است، اما رژیم اوکراین علاقه ای به این موضوع ندارد.
پسکوف همچنین خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
مقامات چینی در ماه فوریه طرح صلح خود را پیشنهاد کردند. این شامل 12 ماده از جمله درخواست آتش بس، احترام به منافع مشروع همه کشورها در زمینه امنیت و حل و فصل بحران انسانی در اوکراین است. به گفته ولادیمیر پوتین، در صورت آمادگی در غرب و در کی یف برای حل و فصل بسیاری از نکات طرح صلح چین را می توان به عنوان مبنایی برای این کار در نظر گرفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала