کمپین نه به خرید خاک رنگی جزیره هرمز+ عکس و فیلم

© AFP 2023 / Henghameh Fahimiجزیره هرمز
جزیره هرمز - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.03.2023
اشتراک
کاربران ایرانی فعال در فضای مجازی از مسافران نوروزی تقاضا می کنند برای حفظ طبیعت زیبایجزیره هرمز خاک آن را برای یادگاری خریداری نکنند.
به گزارش اسپوتنیک، جزیره هرمز با سواحل رنگین کمانی و کوههای زرد، سفد و قرمز.
زیبایی عجیب خاک رنگین کمانی این جزیره با رنگهای زرد، سفید، قرمز، را در سطح جهان شناخته شود.
اما با وجود اینکه سال‌هاست در ایران ممنوعیت فروش خاک و برداشتن خاک از جاز خلیج فارس پذیرفته شده و به ارگانها و نهادها ابلاغ شده است اما همچان ادامه دارد.
کاربران فعال در فضای مجازی با اوج مسافرت‌ها و حضور توریست‌هادرایام نوروز کمپین نه به خرید خاک سرخ جزیره هرمز برای حفظ طبیعت زیای منطقه به راه انداختن تا بلکه کارساز آید و تاثیر مثبتی در کاهش خرید و فروش خاک این منطقه داشته باشد.
پیش تر نیز احمد نادعلیان در کتاب خود با عنوان "موزه دکتر احمد نادعلیان" که درباره فعالیت های او در جزیره هرمز است و توسط پژوهشگاه میراث فرهنگی ایران منتشر شده از مردم برای حفظ زیبایی جزیره هرمز ازخرید خاک رنگی خام خودداری کنند چراکه با بین رفتن این خاک، میراث دز را از دست می‌دهیم.
وی، در بخشی از این کتاب نسبت به برداشت و خاک‌های نایاب هشدارداده و شرح می‌دهد که شاید در آینده می‌توانم لذت‌بخش باشم آوریل اما شکل گیری کوههای رنگی و کانی های جزیره هرمز می‌وحال میلیون ها تحول زمین شناسی باشد
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала