کارشناس آمریکایی رکود اقتصادی در این کشور را پیش بینی کرد

© AP Photo / Richard Drewسقوط اقتصاد آمریکا
سقوط اقتصاد آمریکا   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.03.2023
اشتراک
معاون سابق شرکت مالی Lehman Brothers گفت: "خطر رکود در اقتصاد ایالات متحده اجتناب ناپذیر است، در دو ماه آینده باید منتظر کاهش شدید فعالیت اقتصادی و تولید ناخالص داخلی باشیم".
به گزارش اسپوتنیک، "لارنس مک دونالد" در این زمینه گفت:" به تظر من، احتمال رکود در حال حاضر غیرقابل انکار است".
مک دونالد که در طول بحران مالی در سال 2008 در Lehman Brothers فعالیت می کرد و مسئول مدیریت بدهی و تجارت در اوراق بهادار قابل تبدیل بود، در مارس 2023 در مورد ورشکستگی بانک "سیلیکون ولی" مستقر در کالیفرنیا و خطر یک بحران مالی جدید در آمریکا صحبت کرده بود، به کاهش شدید فعالیت اقتصادی و تولید ناخالص داخلی در ایالات متحده اشاره کرد.
وی اضافه کرد:" در یکی دو ماه آینده، انقباض شدید در فعالیت های اقتصادی و تولید ناخالص داخلی امری معمول است، کاهش مشاغل احتمالاً سرعت بیشتری می گیرد. سرمایه گذارانی که به دلیل ورشکستگی بانک های آمریکایی و اروپایی ضرر می کنند، اعتماد به سیستم را ازدست می دهند".
او در پاسخ به این سوال که هزینه‌های دولت آمریکا برای تثبیت سیستم بانکی در طول بحران کنونی چه میزان خواهد بود، گفت: "حداقل دو تریلیون دلار هزینه در بر خواهد داشت".
ورشکستگی بانک سرمایه گذاری آمریکایی Lehman Brothers در سال 2008 نقطه شروع بحران مالی جهانی در نظر گرفته می شود.
در 10 مارس، رگولاتورها در ایالت کالیفرنیا بانک "سیلیکون ولی"، یکی از بیست بانک بزرگ تجاری در ایالات متحده را بستند. این بزرگترین ورشکستگی یک موسسه مالی در ایالات متحده از زمان بحران سال 2008 بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала