وزارت خارجه روسیه: روسیه به اقدامات تحریک آمیز آمریکا پاسخ خواهد داد

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت امور خارجه روسیه
وزارت امور خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.03.2023
اشتراک
ریابکوف معاون وزیر امور خارجه گفت: روسیه به هر وسیله ای به حملات تهاجمی آمریکا پاسخ خواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در حاشیه کلوب گفتگوی والدای گفت که اگر واشنگتن هواپیماهای روسی را که در حال نزدیک شدن به هواپیماهای آمریکایی در حریم هوایی بین‌المللی هستند، سرنگون کند، مسکو آماده است تا از خود به هر طریقی دفاع کند.
پیشتر، این پیشنهاد توسط لیندسی گراهام، نماینده کنگره ارائه شده بود. آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن تاکید کرد که چنین اظهاراتی فراتر از عقل سلیم است.
ریابکوف بیان کرد: من درباره این واقعیت صحبت می کنم که مقرراتی در مورد استفاده از سلاح های هسته ای وجود دارد و کسانی که مایلند می توانند با آن آشنا شوند. به نوبه خود خاطرنشان کرد که چنین اظهاراتی از سوی قانونگذاران آمریکایی باید جدی گرفته شود، زیرا این اظهارات نشان دهنده تمایل به انجام هر کاری برای وارد کردن آسیب به روسیه در همه زمینه ها از جمله نظامی است.
به گفته وی، این به معنای اشاره به زرادخانه هسته ای روسیه نیست.
ریابکوف افزود: من درباره این واقعیت صحبت می کنم که مقرراتی در مورد استفاده از سلاح های هسته ای وجود دارد و کسانی که مایلند می توانند با آن آشنا شوند. اکنون زمانی است که جنگ هیبریدی شکل‌های بزرگ‌تر و پیچیده‌تری پیدا می‌کند، این جنگ علیه روسیه توسط ایالات متحده و گروهی از کشورهای تحت رهبری آنها با بی‌احتیاطی انجام می‌شود، بدون محاسبه عواقب آن چه در پایان ممکن است رخ دهد.
پیشتر، وزارت دفاع روسیه گزارش داده بود که صبح روز 14 مارس، یک پهپاد آمریکایی ام کیو-9 با فرستنده‌های خاموش، مرزهای منطقه رژیم موقت برای استفاده از حریم هوایی بر فراز دریای سیاه را نقض کرد.

به گفته این وزارتخانه، این پهپاد به سمت مرز روسیه در کریمه در حال حرکت بود، جنگنده های روسی برای شناسایی متجاوز به هوا بلند شدند. پهپاد بر اثر مانور ناگهانی با از دست دادن ارتفاع وارد پروازی غیرقابل کنترل شد و در آب سقوط کرد. وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که جنگنده‌های روسی با پهپاد آمریکایی ام کیو-9 تماس نداشتند، از تسلیحات هوایی استفاده نکردند و به سلامت به فرودگاه اصلی خود بازگشتند.
سرگی شویگو، وزیر دفاع 15 مارس در گفتگوی تلفنی با همتای آمریکایی خود لوید آستین از جمله گفت که پرواز پهپادهای استراتژیک آمریکایی گلوبال هاوک در سواحل کریمه تحریک آمیز بوده است. به گفته وی، این پیش شرط ها را برای تشدید اوضاع در منطقه دریای سیاه ایجاد می کند. شویگو همچنین خاطر نشان کرد که دلیل حادثه ریپر، اقدامات ایالات متحده در عدم رعایت منطقه پروازی ممنوع اعلام شده توسط روسیه بوده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала