هرش دلیل موافقت بایدن با تخریب "نورد استریم" را بیان کرد

© Photo / Forsvarskommandoenنشت گاز در نورد استریم
نشت گاز در نورد استریم  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.03.2023
اشتراک
روزنامه نگار هرش بیان کرد که بایدن به دلیل شکست نیروهای مسلح اوکراین در جبهه، تصمیم به تخریب خطوط لوله گاز نورد استریم گرفت.
به گزارش اسپوتنیک، سیمور هرش، روزنامه‌نگار آمریکایی در مصاحبه با "سی جی تی ان" گفت، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده به دلیل وضعیت در میدان نبرد در اوکراین تصمیم گرفت تا خطوط لوله گاز نورد استریم روسیه را تخریب کند.
هرش افزود: در پایان سپتامبر، بایدن، به دلایلی که برای من ناشناخته بود، این تصمیم (تخریب نورد استریم ) را گرفت. به احتمال زیاد، شکست‌های اوکراین در میدان نبرد، او را نگران تأمین مالی بیشتر درگیری‌ها توسط کشورهای اروپای غربی، به‌ویژه آلمان، کرده بود.
در عین حال، به گفته هرش، روایت مربوط به "گروهی از اوکراینی‌ها با پاسپورت‌های جعلی و یک قایق تفریحی اجاره‌ای یک میلیون دلاری" که به گفته برخی رسانه‌های غربی پشت این خراب‌کاری هستند، تاب مقابله با انتقاد ندارد.
پرچم دانمارک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.03.2023
دانمارک درخواست روسیه برای دسترسی به تحقیقات مربوط به سانحه مربوط به خطوط "نورد استریم" را رد کرد
وی گفت: آیا واقعا باور می کنید که با گذرنامه جعلی حتی امکان انجام این کار وجود دارد؟ داستان مسخره ای است، اما این کار آنها را از علنی کردن آن باز نداشت. و با این حال این داستان هم منتفی شد، اگر چه کاخ سفید، همانطور که به نظر من می رسد، امید زیادی به آن داشت.
پيشتر، روزنامه نگار آمريکايی، سیمور هرش برنده جايزه پوليتزر مقاله ای در مورد تحقيقات خود در مورد انفجارهای مربوط به خطوط لوله گاز نورد استریم منتشر کرده بود. او در این مقاله می گوید غواصان آمریکایی در جریان رزمایش ناتو بالتاپس در تابستان 2022 مواد منفجره ای را در زیرخطوط لوله نورد استریم نصب کردند که نروژی ها سه ماه بعد آن را فعال کردند.
هرش می گوید که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پس از نه ماه بحث های مخفیانه با تیم امنیت ملی تصمیم به تخریب خطوط لوله گاز نورد استریم گرفته است. بعدها پنتاگون به ریا نووستی گفت که آمریکا دخالتی در انفجار خطوط لوله گاز روسیه در سال گذشته ندارد.
خاطرنشان می شود که در 26 سپتامبر، یک هواپیمای نیروی دریایی نروژ یک شناور سونار را پرتاب کرد که با کمک آن مواد منفجره فعال شد.

خطوط لوله گاز نورد استریم یک خط لوله صادراتی از روسیه به اروپا از طریق دریای بالتیک است. به طور مستقیم بزرگترین میادین گاز طبیعی روسیه و مصرف کنندگان اروپایی را با دور زدن کشورهای ترانزیت به هم متصل می کند.

از اواخر آگوست سال گذشته، عرضه گاز از طریق نورد استریم متوقف شده است. "گازپروم" این را با نقص های شناسایی شده در تنها واحد پمپاژ گاز در ایستگاه کمپرسور" پورتووایا" توضیح داد.


در پایان ماه سپتامبر، انفجارهایی به طور همزمان در خطوط لوله گاز نورد استریم به وقوع پیوست. اپراتور نورد استریم گزارش داد که وضعیت اضطراری در خطوط لوله گاز بی سابقه است و تخمین زمان تعمیر غیرممکن است.

ولادیمیر پوتین این حادثه را یک حمله تروریستی آشکار خواند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала