تغییر لوگوی گوگل به مناسبت نوروز +عکس

© Depositphotos.com / Pixinooo گوگل
 گوگل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.03.2023
اشتراک
گوگل ۲۱ مارس لوگوی خود را به مناسبت نوروز تغییر داد.
به گزارش اسپوتنیک، نوروز را بیش از ۳۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان جشن می‌گیرند. گوگل نیز به سنت دیرین خود، لوگوی خود را تغییر می‌دهد تا با کاربران خود در سراسر جهان همراه شود. این تغییرات در برخی کشورها قابل مشاهده است و در برخی کشورها این تغییرات یا همان گوگل دودل قابل رویت نیست.
یکی از کشورهایی که کاربران آن نمی‌توانند گوگل دودل نوروز را مشاهده کنند، ایران است. با این وجود، گوگل روز تولد برخی دانشمندان و شعرای ایرانی از جمله حکیم عمر خیام را نیز با تغییر لوگوی خود جشن می‌گیرد.
گوگل با ایجاد یک اثر هنری زیبا در لوگوی خود این روز را به مناسبت آغاز سال جدید که در تقویم رسمی هجری شمسی آغاز سال نو ایرانیان است، جشن گرفت.
گوگل در یک پست وبلاگی به مردم در مورد نوروز که آغاز بهار است، اطلاع داد و از هنر گل آرایی برای نشان دادن جشن نوروز استفاده کرد. آثار هنری نمایش داده شده در این لوگو گل‌های بهاری - لاله‌ها، سنبل‌ها، نرگس‌ها همراه با زنبور عسل هستند.
دراین پست آمده است که سازمان ملل، نوروز را به عنوان یک تعطیلات بین‌المللی به رسمیت می‌شناسد؛ زیرا مردم آن را در غرب آسیا، قفقاز جنوبی، حوزه دریای سیاه و شمال، غرب، مرکز و جنوب آسیا جشن می‌گیرند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала