نتایج مذاکرات پوتین و شی جین پینگ در مسکو

© Sputnik / Sergey Karpuhin/POOL /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин и председатель КНР Си Цзиньпин во время встречи в Москве
Президент РФ Владимир Путин и председатель КНР Си Цзиньпин во время встречи в Москве - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.03.2023
اشتراک
روسای جمهور روسیه و چین در پایان مذاکرات خود در مسکودر کنفرانس خبری مشترکی شرکت کردند.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و شی جین پینگ رئیس جمهور چین در پایان دیدارهای رسمی خود در مسکو در کنفرانس مشترک خبری شرکت کردند.
در پایان این مذاکرات ولادیمیر پوتین و جین پینگ بیانیه مشترکی درباره تعمیق مشارکت جامع و تعامل استراتژیک امضا کردند.
وی در ادامه افزود:" اسناد امضا شده به طور کامل نشان دهنده سطح روابط میان روسیه و چین است که در بالاترین نقطه تاریخی خود قرار دارد. مسکو و پکن پویایی بالای تجارت متقابل را حفظ کرده و وظیفه چند برابر کردن حجم آن را تعیین کرده اند. در سال 2023، کشورها می توانند بر مرز 200 میلیارد دلار غلبه کنند".
پوتین اضافه کرد:" روسیه آماده است تا عرضه بدون وقفه نفت به چین را افزایش دهد، عرضه LNG از روسیه به چین گسترش خواهد یافت، همچنین فرصت های مناسبی برای افزایش قابل توجه صادرات گوشت و غلات پیش رو وجود دارد".
ولادیمیر پوتین در این کنفرانس خبری گفت:"من متوجه شدم در زمانی که ما با رئیس جمهور شی در مورد امکان اجرای طرح صلح چین گفتگو می کردیم، ایشان توجه بسیاری به ابتکارات صلح خود معطوف کرده بود. طرح صلح چین زمانی که در غرب و کی یف آماده باشد، می تواند به عنوان مبنایی برای حل و فصل صلح آمیز در نظر گرفته شود".
رئیس جمهور روسیه در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به قصد بریتانیا برای ارسال مهمات اورانیومی به اوکراین افزود:" برنامه های بریتانیا برای تامین گلوله های اورانیوم ضعیف شده به کی یف نشان می دهد که غرب تصمیم گرفته است تا آخرین اوکراینی با روسیه بجنگد، نه در کلام، بلکه در عمل".
همچنین شی جین پینگ رئیس جمهور چین نیز در این کنفرانس مذاکرات خود با همتای روسی اش را بسیار سازنده توصیف کرد و گفت:" روابط چین و روسیه از روابط دوجانبه فراتر رفته و برای نظم جهانی از اهمیت بالایی برخوردار است. با رئیس جمهور روسیه توافق کردیم تا تجارت محصولات الکترونیکی و فرآورده های نفتی میان دو کشور افزایش یابند".
وی افزود:" 10 سال است که من روابط نزدیکی با پوتین دارم، ما به طور دائم در مورد مسائل استراتژیک در تماس هستیم".
رئیس جمهور چین تاکید کرد:" چین و روسیه به عنوان اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد، به حفظ هنجارهای اساسی روابط بین‌الملل ادامه خواهند داد".
شی همچنین با اشاره به بحران اوکراین گفت:" چین طرفدار صلح و گفتگو در مورد حل و فصل مناقشه در اوکراین است. در مورد حل و فصل مناقشه در این کشور، پکن بر اساس اهداف و اصول منشور سازمان ملل عمل کرده و به یک موضع عینی پایبند است".
Председатель КНР Си Цзиньпин и президент России Владимир Путин на встрече в Кремле - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.03.2023
داده نمایی
دیدار ولادیمیر پوتین با شی جین پینگ رئیس جمهور چین در روسیه
شی جین پینگ 20 مارس در سفری رسمی وارد روسیه شد. این اولین سفر خارجی او پس از انتخاب مجدد به عنوان رئیس دولت برای سومین دوره بود. شی جین پینگ روز دوشنبه در بدو ورود به روسیه گفت که پکن و مسکو شرکای قابل اعتمادی بوده و چین آماده است تا با قاطعیت در کنار روسیه از قوانین بین المللی محافظت کند. سفر رئیس جمهور چین به دعوت رئیس جمهور روسیه از 20 تا 22 مارس ادامه خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала