شی جین پینگ همکاری استراتژیک با روسیه را تایید کرد

© Алексей Майшев /  مراجعه به بانک تصاویر شی جین پینگ و ولادیمیر پوتین
شی جین پینگ و ولادیمیر پوتین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.03.2023
اشتراک
پکن: تقویت و توسعه روابط با مسکو گزینه ای استراتژیک برای پکن است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از سایت وزارت امور خارجه چین، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، تقویت و توسعه روابط با مسکو را گزینه ای استراتژیک برای پکن خواند.
رئیس جمهور چین در این خصوص گفت: " دو کشور به عنوان بزرگترین همسایه و شریک در تعامل همه جانبه راهبردی، یکدیگر را در اولویت دیپلماسی و سیاست خارجی خود می بینند. چین همواره یک سیاست خارجی مستقل را دنبال کرده است. تقویت و توسعه روابط با روسیه انتخاب استراتژیک چین بر اساس منافع اساسی خود و روند کلی توسعه جهانی است.
مسیر کلی برای تقویت همکاری های استراتژیک بین دو کشور بدون تغییر باقی می ماند. چین و روسیه هر دو برای تحقق توسعه و احیای ملی تلاش می کنند، هر دو کشور از چندقطبی بودن جهان حمایت می کنند و دموکراتیزه شدن روابط بین المللی را ترویج می کنند".
رزمایش مشترک سه کشور ایران، روسیه و چین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.03.2023
چندرسانه ای
استقبال طرف ایرانی از فرماندهی روسیه و چین قبل از آغاز رزمایش دریایی سه جانبه + ویدئو
رئیس جمهور چین در ادامه افزود: " مسکو و پکن باید همکاری عملی را در زمینه‌های مختلف تعمیق بخشند، تعامل را در سازمان ملل و سایر پلتفرم‌های چندجانبه تقویت کنند و همچنین پایه و بنیان صلح و ثبات در سراسر جهان باشند".
شایان ذکر است، روز 20 مارس (دوشنبه)، شی جین پینگ برای یک سفر دولتی وارد مسکو شد. مذاکرات در کرملین بیش از چهار ساعت و نیم به طول انجامید. سران کشورها در مورد همکاری دوجانبه و وضعیت اوکراین و طرح پیشنهادی پکن برای حل بحران اوکراین گفتگو کردند.
این نهمین سفر رئیس جمهور جمهوری خلق چین به روسیه است. او بیشتر از هر کشور دیگری به روسیه سفر کرده است. در مجموع، ولادیمیر پوتین و شی جین پینگ در ده سال گذشته بیش از 40 بار با یکدیگر ملاقات کرده اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала