شی جین پینگ: چین و روسیه به "دوستی" و "همکاری سودمند" پایبند هستند

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر در چین توضیح دادند که پوتین و شی جین پینگ چگونه جهان را تغییر می دهند
در چین توضیح دادند که پوتین و شی جین پینگ چگونه جهان را تغییر می دهند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.03.2023
اشتراک
رهبر چین در مقاله خود برای "ریانووستی" و "راسیسکایا گازتا" درباره جایگاه روابط روسیه و چین در سیاست مدرن صحبت کرد.
شی جین پینگ، رهبر چین در آستانه سفر خود به مسکو که از 20 مارس آغاز می شود، در مقاله خود برای ریانووستی و راسیسکایا گازتا بر توسعه پایدار همکاری های همه جانبه میان روسیه و چین تاکید کرد. وی نوشت: "چین و روسیه بزرگترین همسایگان، شرکای استراتژیک، قدرت های پیشرو جهانی و اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل هستند".

رئیس جمهوری چین تاکید کرد: هر دو کشور سیاست خارجی مستقلی را دنبال می کنند.

شی جین پینگ با اشاره به اینکه در حال حاضر، روابط چین و روسیه بر اساس منطق تاریخی روشن و بر اساس یک محرک داخلی قدرتمند در حال توسعه است، خاطرنشان کرد: "به مدت 10 سال است که همکاری های دوجانبه به شکلی پویا در همه جهات توسعه یافته و با گام های مطمئن وارد عصر جدیدی می شوند".
دبیرکل حزب کمونیست چین همچنین یادآور شد که هر دو کشور از نظام بین‌الملل سازمان ملل متحد و نظم جهانی مبتنی بر حقوق بین‌الملل و همچنین هنجارها و اصول اساسی روابط جهانی بر اساس اهداف و اصول منشور سازمان ملل حمایت می‌کنند.
رهبر جمهوری خلق چین همچنین به بحران اوکراین اشاره کرد و گفت: "بر اساس ماهیت آنچه در حال رخ دادن است، چین همیشه موضعی بی‌طرفانه اتخاذ کرده و تلاش‌های فعالی برای پیشبرد مصالحه و مذاکرات صلح انجام داده است. مجموعه دیدگاه هایی که من بیان کردم به عنوان یک اصل اساسی چین در حل و فصل مناقشه اوکراین عمل می کنند".
شی جین پینگ به نقش سند "موضع چین در مورد حل و فصل سیاسی بحران اوکراین" که اخیرا منتشر شده است، اشاره کرد و گفت که این سند به عنوان عاملی سازنده در خنثی کردن پیامدهای بحران و پیشبرد راه حل سیاسی عمل می کند.
روسیه و چین   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.03.2023
در چین فشار کشورهای ثالث بر روابط خود با روسیه را غیرقابل قبول اعلام کردند
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала