تحریم های استرالیا علیه افراد و سازمان های ایرانی به بهانه ارسال پهپاد به روسیه

© Flickr / Mark Bengerگروگان گیری در شهر بانبری استرالیا
گروگان گیری در شهر بانبری استرالیا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.03.2023
اشتراک
استرالیا تحریم‌های مالی و ممنوعیت سفر برای 13 ایرانی و همچنین محدودیت‌هایی را برای یک سازمان ایرانی به دلیل "مشارکت در تولید و عرضه هواپیماهای بدون سرنشین" به روسیه اعمال کرد.
به گزارش اسپوتنیک، "پنی وانگ" وزیر خارجه استرالیا در بیانیه ای که روز دوشنبه منتشر شد، گفت:" استرالیا همچنین به شرکای خود در اعمال تحریم های مالی هدفمند بیشتر و ممنوعیت سفر 13 فرد ایرانی و تحریم های مالی علیه یک سازمان به دلیل مشارکت در تولید و عرضه هواپیماهای بدون سرنشین به روسیه پیوست".
آنطور که وونگ خاطرنشان کرد، "قرار گرفتن ایرانی‌ها در فهرست تحریم‌ها نشان می‌دهد عواقبی برای کسانی که به روسیه کمک‌های مادی ارائه کرده‌اند، وجود خواهد داشت.
وزیر امور خارجه استرالیا همچنین از تحریم 14 فرد و 14 سازمان در ایران به بهانه نقض حقوق بشر در این کشور خبر داد.
کشورهای غربی ادعا می کنند که ایران هواپیماهای بدون سرنشین برای عملیات نظامی در اوکراین به روسیه می دهد. مسکو و تهران چنین اتهاماتی را بارها رد کرده اند. کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز 22 دسامبر ادعای انتقال پهپادها به روسیه را بی اساس خواند و تاکید کرد که تهران به هیچ طرف درگیری هواپیماهای بدون سرنشین منتقل نکرده است.
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز اعلام کرد که موضوع خرید پهپادهای جنگی روسیه از ایران به طور مصنوعی در رسانه های آمریکایی مطرح شده است. بعدتر، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت، اظهارات غرب در مورد تحویل ادعایی پهپادهای ایران به روسیه غیرقابل اثبات است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала